06_Jak vytvořit Placený produkt: Vlajková loď infopodnikání

Škola Infopodnikání pro Autory zivotbezhranic.cz

 

Škola Infopodnikání, Díl 6.

Jak vytvořit Placený Produkt: Vlajková loď infopodnikání &
skvělý zdroj příjmů…

 
[button text=”Registrujte se jako Autor na zivotbezhranic.cz zde…” title=”Autor Bootcamp ” style=”light” url=”https://zivotbezhranic.cz/autor-pruvodce/registrace/” align=”center” target=”_blank”]

Nebo se přihlaste do svého Publikačního Centra & Publikujte Nový Článek…

infopodnikání, autor, průvodce, expert

 

Vítáme Vás v dalším díle Školy Infopodnikání pro Autory, Průvodce a Experty…

 
V minulých dílech naší Školy Infopodnikání jsme Vám ukázali, kterak pomocí článků publikovaných na zivotbezhranic.cz začít budovat své dobré jméno jakožto odborníka na vybranou oblast osobního rozvoje a de facto také jakoukoliv zvolenou oblast.

Již také ovládáte základy affiliate marketingu a propagace na internetu a tak když využijete sdílené informace, budete schopni si vytvořit nový přívod peněz jen tím, že publikujete a sdílíte hodnotné informace v oblasti, která Vás samotné baví a naplňuje – tedy osobní rozvoj.

Dnes se dozvíte, jak touto cestou ze svých čtenářů a příznivců udělat také skutečné platící zákazníky pro Vaše osobní produkty a služby nejen pro affiliate produkty a služby, které propagujete.

PS: Nemáte přístup k vzdělávacímu programu? Registrujte se zde.

 

Jak brzy od té doby, co začnete na internetu publikovat, přijít s placeným produktem?

Na to je velmi jednoduchá odpověď – co nejdříve! Už včera bylo pozdě…
Já vím, že většinou nám rozum velí počkat, vždyť nevíme, jestli se to, co s ostatními chcete sdílet, vůbec bude líbit a jak to bude přijímáno…
Vždyť možná začínáte a nic ještě pořádně neumíte a nedokážete si představit, že by někdo jiný mohl zaplatit za to, co nabízíte…
Ano, omezující přesvědčení nás vždy budou zrazovat v každé oblasti našeho počinání…
Uvědomte si však prosím jednu věc: Žádný z obdivovaných autorů, umělců, byznysmenů nebo sportovců nikdy nečekal na to, až budou mít všechny informace, až podmínky budou dokonalé, až …
Jednoduše se sebrali, a šli tvrdě pracovat na něčem, čemu věřili nebo co prostě chtěli…
Vy to potřebujete udělat stejně.
Potřebujete začít sestavovat svůj placený info-produkt právě dnes, protože jeho sestavení Vám vezme několik následujících měsíců – není tedy čas nic odkládat.
Navíc, první verze nemusí být dokonalá, ale tím, že ji začnete sestavovat, tak se v dané oblasti velmi zlepšíte a pak až první verzi prodáte a získáte příjem, mužete sestavit druhou verzi, která bude lepší a více propracovaná a těm lidem, kteří si od Vás již koupili verzi první, poslat verzi druhou zdarma…
Nikoho tedy neošidíte a sami budete ve skvělé pozici, kdy již budete vydělávat peníze i přitom, co se snažíte o dokonalost místo toho, abyste se snažili o dokonalost jako první, ale přitom byste neměli ani ponětí o tom, zda o Váš produkt někdo na trhu stojí…
Zapomeňte na dokonalost a na to, že nevíte vše a dejte do toho to nejlepší co v současné chvíli můžete a začněte produkt tvořit dnes.
 

Pokud pomýšlíte na vytvoření svého PRVNÍHO infoproduktu, zde jsou 3 zásady, kterých se potřebujete držet:

1. Ať je to jednoduché..

První zásada bude platit vždy.
Tím spíše, jde-li o Váš první infoprodukt.
Jste-li začátečník, patrně i Vaši zákazníci budou na podobné úrovni.
Od infoproduktů lidé očekávají hodnotu doručenou jednoduše a srozumitelně – to je první podmínka.
Sestavte tedy systém kroků v oblasti Vašeho zájmu a odbornosti, který bude jednoduše následovatelný.
Nesnažte se nikoho oslnit tím, co všechno víte, ale spíše poskytněte jednoduchý návod, který může následovat kdokoliv, bez jakéhokoliv intenzivního školení a je schopen na základě Vámi uvedených kroků zlepšit svůj život v nějaké jeho oblasti.
 

2. Nemusí to být hned dokonalé…

Už jsem o tom psal výše. Skutečně se vykašlete na dokonalost. Nemusí to být dokonalé hned na poprvé. Opravdu.

  • Nevadí, že jste nezahrnuli 100% informací, které se o předmětu dají nalézt.
  • Nevadí, že jste nenašli ten skvělý obrázek, který jste tam chtěli umístit.
  • Nevadí, že výsledný produkt nemá rolničky.

 
Důležité jsou v podstatě v této chvíli pouze dvě věci:

  • Pevné přesvědčení o tom, že sestavený produkt / systém kroků skutečně může lidem sloužit a zlepšit jejich život, nebo některou s oblastí, na kterou jste se zaměřili,
  • dostat Váš produkt na trh a získat první zpětnou vazbu

 
Ať už bude zpětná vazba jakákoliv, vždy se k němu můžete vrátit a dopracovat ho.
Nebo ještě lépe: Vydat druhý díl, který prodáte s větším ziskem, protože bude jednodušše dražší…
 

3. Není třeba být přehnaně originální

Ve svém prvním infoproduktu nemusíte objevit Ameriku.
Spíše naopak – zákazníci velmi často nehledají zcela nové informace, mnohdy jsou nejúspěšnější produkty právě ty, které kvalitně a přehledně shrnují již známé informace a podávají je stravitelnou formou nebo jen jednoduše jiným pohledem, jinými slovy…
Mnohem důležitější je, aby se Váš produkt dobře používal nebo četl, byl uživatelsky příjemný.
 

Vytvořte svůj první info-produkt…

Řada lidí, která má znalosti a zkušenosti, z nichž by druzí mohli čerpat, je nikdy nepředá jednoduše proto, že neví jak.
Pokud budete následovat tyto kroky, Váš vlastní produkt Vám brzy vznikne pod rukama:
 

1. Vyberte si téma  – v jakém ohledu a jaké oblasti bude Váš info-produkt pomáhat

Téma by Vás mělo osobně naplňovat a bavit.
Ať je to něco, co dobře znáte, nebo naopak oblast, o které se Vy sami chcete dozvědět něco víc, takové téma Vás bude motivovat, budete zapálení a budete ochotni najít dodatečné informace, které třeba sami neznáte.
Můžete také využít svého zájmu něco konkrétního se naučit – např. chcete se naučit vydělávat peníze na internetu, tak co jak byste o tom napsali ebook a pro jeho stvoření byste tak byli nuceni projít určité množství informací, díky čemuž byste se to sami naučili…
A pak byste tyto nově nabyté znalosti mohli rovnou uplatnit při prodeji daného ebooku a vydělat tím, že jste se naučili to, co jste se stejně tak jako tak naučit chtěli…
Není to báječné? Je, to mi věřte.
Pro začátek tedy nepotřebujete ještě detailní zaměření pro své téme, to přijde později s konkrétní osnovou, ale měli byste mít zvoleno téma, o kterém chcete začít psát… 
 
Úspěšný příklad: Magická slova Mistrů života
Pro svůj ebook jsme chtěli najít téma tak silné, aby oslovilo všechny čtenáře Života bez hranic.
Uvědomili jsme si, že chceme odhalit tajemství, z čeho se skládá mistrovství.
To bylo pro nás jako autory natolik inspirující, že výsledkem je nejrozsáhlejší ebook o osobním rozvoji, jaký byl kdy v Česku napsán.
 

2. Zvolte vizi pro svůj info-produkt

Když bude mít produkt od počátku jasně daný rámec, budete schopni svou práci lépe řídit.
Produkty s jasnou vizí jsou také atraktivnější pro čtenáře, neboť je lépe vidět hodnota, která se v nich ukrývá.
Jak můžete svůj produkt zarámovat? (Příklady)

  • Problém / řešení – např. Jak překonat obavy a získat sebevědomí
  • Číselník – např. 10+1 rada, jak zdravě zhubnout 
  • Chronologie – např. Jak se připravit na maraton – desetitýdenní tréninkový plán
  • Srovnání / kontrast – např. Jak se z dobrého obchodníka stát vynikajícím

 
Takto nastolená vize produktu se Vám jako autorům bude mnohem lépe naplňovat, než když budete mít pouze vágní záměr typu „chtěl/a bych napsat knihu o …“
 
Úspěšný příklad: Magická slova Mistrů života
Pro zarámování produktu jsme zvolili osnovu sestávající z hlavních klíčových slov, vlastností mistrů.
Díky tomu se nám práce hýbaly kupředu, neboť jako autoři jsme mohli pracovat nezávisle na různých kapitolách, nebo naopak úzce kooperovat a vyměňovat si náměty třeba jen k jediné kapitole.
Přesně podle toho, jak si dílo žádalo. Nebo prostě podle toho na jaké téma jsme v danou chvíli měli chuť a chtělo se nám o něm psát…
..

3. Dejte svému info-produktu jméno

Svůj produkt co nejdříve pojmenujte.
Nemusí jít o finální název, pod kterým půjde Váš produkt na trh. Jednoduše potřebujete pracovní název, „working title“.
Proč je to důležité? Protože se svým dílem budete intenzivně zaobírat v myšlenkách, a potřebujete svou mysl zacílit.
A to nejhorší, co můžete udělat, je uvažovat o svém produktu jako „o tamté knížce, co píšu, o tom, jak …“

  • Fungují zábavné i skandální nadpisy (Odhaleno! …)
  • Nadpis může také obsahovat číslo (5 způsobů jak…)
  • Pozornost čtenářů přitáhnete i zřejmou výhodou (Naučte se hospodařit s…)
  • Naopak může čtenáře přilákat i tajemství (Co jste nevěděli o…)

Nejhorší, co můžete udělat, je být nudní.
Ale pozor – nenechte se tím zdržovat! Prostě svému produktu dejte nějaký název a dejte se do práce!
 
Úspěšný příklad: Magická slova Mistrů života
Název ebooku vznikl zcela organicky, původně plnil právě roli pracovního označení s tím, že se k němu před publikací ještě vrátíme.
Nakonec jsme se ale s názvem Magická slova Mistrů života (MSMŽ) natolik sžili, že už jsme žádný lepší název ani nevymýšleli.
 

4. Zpracujte osnovu svého infoproduktu

Kvalitní práce je dobře strukturována. Dalším krokem je proto vytvoření osnovy.
Vytvořit produkt není malá práce, a proto potřebuje být rozdělena do menších, zvládnutelných krůčků.
Postupně dekomponujte celý produkt na hlavní tematické celky.
Ty by měly být zhruba stejně rozsáhlé.
Pokud např. dáváte „10 rad, jak…“

  • tak jedna rada bude tvořit jednu kapitolu osnovy.
  • Na každou kapitolu připadne cca 2-5 hlavních bodů. To budou názvy dalších oddílů.

Např. pokud píšete knihu, každý tento hlavní bod bude jeden nadpis v rámci kapitoly.
Pokud točíte video, bude každý tento bod mít vlastní část, jasně oddělenou od dalších částí produkce.
 
Úspěšný příklad: Magická slova Mistrů života
Základní vizi a strukturu knihy jsme měli jasnou. Brainstormingem jsme dali dohromady množství „kandidátů“ na magická slova.
Ty jsme dále prosévali, slučovali a rozdělovali, až z nich vzešlo 37 magických slov – názvů kapitol.
Každá kapitola pak dostala jasné poselství a podkapitoly  a odstavce s jednotlivými body.
Někdy jsme samozřejmě zjistili, že se nám téma rozbíhá – pak jsme vždy přibrzdili a rozhodovali se: Rozšířit osnovu, nebo zkrátit kapitolu?
Rozhodnutí byla různá: někdy tak, jindy onak.
A výsledek znáte…
 

5. Vytvořte obsah pro svůj info-produkt

Chce to něco víc, než jen „sednout si a psát“.
Jako první potřebujete plán o čem vlastně budete psát…
Když už máte zvolena téma, o kterém chcete psát a stejně tak i podkapitoly, doporučuji, abyste sedli k internetu (dobrým pomocníkem Vám bude google.cz / google.com a adwords.google) a hledali to, co hledají ostatní lidé…
Postupně vepisujte do hledání názvy kapitol a podkapitol, které jste si předurčili, že o nich budete psát.
Google Vám vrátí výsledky toho, co lidé skutečně hledají, co je zajímá a případně Vám napoví, o čem by Váš info-produkt, respektive jeho jednotlivé kapitoly a podkapitoly vlastně měl být…
 

Pamatujte – nezáleží na tom, co Vy si myslíte, ale na tom, co lidé hledají…

Chcete přece vydělávat peníze – a to se Vám podaří pouze tak, že prostě budete druhm sloužit takovým způsobem, kterým chtějí, aby jim bylo slouženo…
Proto se nesnažte příliš moc vzdorovat tomu, co lidé hledají, ale raději vytvořte, který přesně odpovídá tomu, co lidé hledají a přináší náplast na jejich bolístky…
 

Pamatujte na jednu z předchozích zásad: Nemusí to být dokonalé.

Budete postupovat mnohem rychleji, pokud se na svůj produkt budete neustále dívat jako na pracovní verzi.
Spousta lidí má nechuť vyjít s něčím, co podle nich není dokonalé.
Tak tady je něco k zamyšlení: Zatímco sedíte doma a tvoříte dokonalé dílo, někdo jiný už dávno vydělává něčím, co je prostě jednom „dostatečně dobré“.
 
Úspěšný příklad: Magická slova Mistrů života
Obsah MSMŽ jsme tvořili přesně podle osnovy výše: Každý z nás spoluautorů si vzal balík kapitol, které „nakousl“.
Když mu došla inspirace, pustil se do další. (Pamatujte – nemusí to být dokonalé.)
Po uplynutí vymezeného času jsme si kapitoly vyměnili – tu kapitolu, kterou podle svého mínění pro danou chvíli dopsal a došla mu inspirace, prostě poslal spoluatorovi, který se inspiroval daným textem a doplnil o své postřehy a zkušenosti…
Následovalo „kolečko“ dopracovávání a úprav druhým z autorů – a najednou bylo prvních pár kapitol na světě.
 

Tipy & triky, které Vám usnadní práci…

Nezapomeňte, co už jste vytvořili!

Nejspíš máte v šuplíku nějaké poznámky, na internetu visí pár Vašich článků, možná si píšete deník nebo máte vlastní blog. Použijte to!
Placený ebook lze vytvořit klidně i jen kompilací Vašich předešlých článků.
 

Neznáte odpovědi? Najděte někoho, kdo ano!

Možná Vás napadají správné otázky, ale neznáte odpovědi? Nevadí!
Najděte někoho, kdo v oboru už něco znamená, a udělejte s ním rozhovor.
Pro takového člověka to bude znamenat minimálně publicitu, nebo se s ním rozdělíte o následný příjem, který daný produkt vytvoří…
 

Zpřístupněte cizojazyčné produkty

Český trh s infoprodukty je daleko za trhem anglosaským.
Takže proč nepřevzít některý známý a úspěšný (anebo i méně známý) zahraniční produkt a přeložit jej?
Samozřejmě si vždy vyžádejte psané svolení autora, ať se vyhnete jakýmkoliv nepříjemnostem.
 

Nahrajte seminář či přednášku

Infoprodukt můžete distribuovat v jakémkoliv formátu!
Pro nafilmování přednášky Vám stačí trochu lepší fotoaparát se stativem.
Pokud semináře nevedete sami, řešení je jednoduché – domluvte se s tím, kdo jej vede!
 

Nechte si otevřená vrátka k dalšímu prodeji

Ať již má Váš infoprodukt jakoukoli formu, vždy se dá zdokonalit – kniha se dá namluvit jako audio.
K záznamu z kurzu se dá připravit cvičebnice nebo online fórum s otázkami.
Přemýšlejte, jak nejlépe znásobit jednou vložené úsilí a případně z jedné odvedené mentální práce mít více proudů příjmů…
 

Dnešní úkoly

  1. Sepište si souhrn oblastí, které Vás zajímají, baví a chtěli byste v nich jít více do hloubky, ideálně aby Vám generovaly příjem – můžete úspěšně využít software pro tvorbu myšlenkových map (např. www.xmind.net).
  2. Vyberte jednu oblast, kde je pro Vás nejjednodušší začít, třeba díky tomu, že v ní máte vzdělání, zkušenosti, anebo největší vášeň…
  3. K dané oblasti si napište tak mnoho podtémat, kolik Vás napadne.
  4. Sedněte si ke svému textovému editoru nebo vezměte do ruky poznámkový blok a začněte psát poznámky k jednotlivým tématům.
  5. Máte za sebou tento malý soukromý brainstorming? Vraťte se k podkapitole tohoto článku s názvem “Vytvořte svůj první info-produkt…” výše, a postupujte podle popsaných kroků.

 

Jakmile budete mít hotov “první draft”, obraťte se na nás.

Život bez hranic je tu proto, aby Vám pomohl Váš produkt dostat do světa!
Kontaktujte nás a společně vypracujeme individuální plán uvedení Vašeho infoproduktu na trh a jeho představení naší komunitě, ale i lidem na internetu.
Těšíme se na zprávy od Vás!
 
Gratulujeme. Právě jste dokončili Školu Infopodnikání na zivotbezhranic.cz & Děkujeme za trpělivost, kterou jste měli s projitím celého kurzu… 
 

Teď už nezbývá nic jiného, než prostě začít. Registrujte se a začněte propagovat…

 
S přáním skvělých a finančně požehnaných dnů…
Robert Slovák, zivotbezhranic.cz