404 error Marketing… a jak Vám to pomůže k vyšším výdělkům Vašeho webu či blogu…

blog 1 1165446 m error 404, error, marketing, podnikání na internetu, výdělky 404 error Marketing... a jak Vám to pomůže k vyšším výdělkům Vašeho webu či blogu...Máte své web stránky?
Hledáte další způsoby, jak fungování Vašeho webu či blogu zeefektivnit?
Čas od času se nám všem, kdo máme nějaký web, stane, že přesuneme, nějaký kousek textu, či změníme url adresu stránky a návštěvníci pak nemohou najít to, pro co na konkrétní stránku našeho webu přišli…
A nastane tak vlastně chyba nebo-li error…

Což je samozřejmě nepříjemné pro obě strany:

  1. Návštěvníci jsou trochu zklamaní a odcházejí,
  2. majitelé webu ztrácejí návštěvníky a případné získy.

Jak tento error, tuto chybu na svém webu můžete využít pozitivně?

Pojďme se bavit o tom, jak do svého marketingu můžete zasadit taktiku, která pomůže návštěvníkům, kteří na Váš web přistanou z vyhledávačů, ale nenajdou obsah, pro který tam šli…
Proč jej  nenajdou?
Jak už výše bylo uvedeno:

  • obsah jste třeba přesunuli,
  • nebo jste změnili url adresa dané stránky
  • nebo jednoduše k nějaké chybě na Vašem webu a

vyhledávače (google/seznam/bing) to nezaznamenaly a tak posílají lidi na špatnou nefunkční adresu…
Pojďme se bavit o tom…

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

Gratulujeme. Jste skvělí... Děkujeme za čtení příspěvku... 

Registrujte se na webu pro další skvělé dárky... 

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

Jak ve svůj prospěch můžete využít 404 error Marketing?

Pravděpodobně znáte ty error stránky na téměř každém webu, které nic neobsahují, jen Vám ohlašují, že daný obsah, pro který jste si na nějaký konkrétní web přišli, na webu prostě v danou chvíli není, pro některý z výše uvedených důvodů…

Většina webů zobrazuje: “404 požadovaný obsah nebyl nalezen…”

Nebo něco podobného.
Ale k čemu zobrazovat návštěvníkovi hlášku, která pro něj není až tak zajímavá, a popravdě už zjistil sám o sobě, že daný obsah, který hledal na webu na dané adrese již dále není k dispozici?

Proč raději danou stránku jednoduše nepoužít tak, abyste místo hledaného obsahu nabídli něco skutečně lákavého a řešící nějaký problém daného návštěvníka?

Proč se mu neomluvit a nabídnout něco jiného (a pokud to bude relevantní k hledanému tématu jen lépe) z Vašeho ostatního obsahu?

Aktivní prozákaznický přístup…

Víte většina majitelů web stránek či blogů (potažmo podnikatelů obecně) příliš často nepřemýšlí o tom, jak by mohli svým návštěníkům / čtenářům a potenciálním zákazníkům či obchodním partnerům usnadnit jejich život…
Ale právě to odlišuje mistry v podnikání.
Začátek vydělávání peněz, stejně jako vydělávání na internetu, je právě v tom, že začnete přemýšlet nad tím, jak můžete svému cílovému trhu, svým potenciálním zákazníkům, své komunitě posolužit tím, co víte a děláte…

Potřebujete se přepnout z nastavení: Jak mohu vydělat peníze?

Do nastavení: Jak mohu posloužit?

  • Začněte přemýšlet o tom, jak se cítí Váš potenciální zákazník?
  • Co může potřebovat?
  • Pokuste se na chvíli, obrazně řečeno, postavit do jeho bot.

A konec konců tento přístup nemusíte uplatnit pouze pokud podnikáte na internetu a máte web stránky.

Tento přístup můžete využít v jakékoliv:

Poskytujte řešení na problémy a potřeby druhých, buďte tvořiví a nikdy nebudete mít nouzi o zákazníky a v konečném důsledku nebudete mít nouzi finanční….

Pojďme zpátky k Vaší 404 error stránce…

Váš web by jednu taky měl mít.
Pravděpodobně ji najdete ve své adminstraci a měli byste ji mít možnost modifikovat.
Pokud ne, pak se spojte se svým webmastrem a zkuste to s ním pořešit.

Jestliže svou stránku můžete upravovat, pak se zamyslete nad tímto:

  • co by mohlo návštěvníky zajímat místo toho, co hledali?
  • jak je zastavit od okmažitého opuštění stránky a ukázat jim další věci, které pro ně mám nachystány, místo toho, aby jednoduše odešli?
  • jak mohu získat jejich emailové kontakty i přesto, že nenašli to, co původně hledali?

Společná odpověď na všechny 3 výše uvedené otázky je hodnota…

Měli byste mít nějakou hodnotnou informaci či dárek, který jim na své 404 error stránce můžete nabídnout.

Co za hodnotu můžete tedy nabídnou?

Jak vám to pomůže vydělávat více?

Pravda je, že lidé nemají problém zakoupit produkty/služby téměř za jakoukoliv cenu…
Má to však jedno ALE.
Zákazník potřebuje mít pocit, že hodnota, kterou díky produktu/službě získává, je mnohem vyšší, než hodnota peněz v jeho kapse.

Postarejte se tedy o to, aby hodnota, kterou poskytujete, byla dostatečná a přitahovala…

Můžete začít hned a to právě na své 404 error stránce, stejně jako na všech ostatních stránkách Vašeho webu.
Uděláte-li to správně, pak se může velmi jednoduše stát, že

  • z člověka, který je prvně na Vašich web stránkách (= nezná Vás) a
  • přitom ještě nenašel to, co hledal (= takže nemusí být v nejlepším rozpoložení),
  • může vzít Vaší nabídku stáhnout si Váš dárek zdarma a
  • stane se součástí Vaší databáze…

A když projde procesem, který jej připravi na první koupi, může se z tohoto náhodného návštěvníka stát významný a dlouholetý klient nebo obchodní partner.
Neztrácejte tedy zbytečně více návštěvníků než je nezbytné minimum.
Upravte svou 404 error stránku.

Buďte kreativní…

Zejména weby, které mají vysokou návštěvnost díky obrovskému obsahu na svých stránkách, mohou mít docela vysoký počet shlédnutí právě stránky 404 error.
A tak jen pustě neztrácejte tyto návštěvniky, ale udělejte všechno pro to, abyste se jim omluvili a nabídli místo hledaného obsahu něco, co jim v jejich životě či podnikání může pomoci…
A zároveň aby měli důvod se o Vás a Váš web zajímat více…

Chcete-li se podívat na příklad error stránky, podívejte se zde:

 

Poslední poznámky na závěr…

Existuje určitá hierarchie funkcí pro 404 error stránku:

  1. Zabránit návštěvníkům v odchodu a pokud možno “konvertovat” je do Vašeho emailového seznamu prostřednictvím nějakého vhodného hodnotného dárku zdarma…

  2. Poskytovat jasnou informaci, se kterou by se návštěvníci mohli ztotožnit a zjistit, kdo vlastně jste – pokud máte nějakou “core message”, tedy něco jako základní krátkou větu, která jasně vymezuje Vaši marketingovou niku a Vaše podnikání, pak ji na 404 error stránku umístěte…

  3. Nenaštvat. Stránka by měla být snadno čitelná a rychle se nahrávat, poskytovat určitou rychlou navigaci, protože není cílem naštvat, ale pomoci…

Pamatujte: I chyba (error) může mít úspěch. A v případě Vaší error stránky by to měla být dvojnásobná pravda…

 
Doufám, že je to nápomocné…
Rozdělte se o své myšlenky níže v diskuzi.
Pokud byste v této oblasti rádi získali mou pomoc, kontaktujte mě.
Přeji Vám hezký den
 

Máte otázky nebo komentář k článku? Zapojte se do diskuze níže…

Tipy a nabídky 5v1

2 Comments