Jaké znalosti jsou důležité pro úspěch v podnikání?

V dnešní době může být podnikatel skoro každý.
Pokud je vám 18 let, vlastníte občanský průkaz a 1000 Kč, můžete mít živnostenský list a říkat si podnikatel.
Ale je to skutečně to, co z Vás dělá podnikatele? 
znalosti, mlm, podnikání, úspěch v podnikání
 
Většina těchto lidí směřuje k tomu, aby se stali živnostníky, kteří rozumí svému oboru a tento obor praktikují např. zedníci, lékaři, holiči.
Výhodou práce na živnostenský list je, že si takto mohou naplánovat svůj čas a navýšit příjem lépe než zaměstnanci v podobných oborech.
Jinou velkou skupinou podnikatelů tvoří spíše podnikavci, kteří zkouší kde co a někdy i na hranici zákona.
 
V tomto článku bych se nechtěl zabývat ani jednou z těchto skupin.

Chtěl bych se zaměřit spíše na ty, co si vybrali podnikání jako svůj obor.

Jsou to  lidé, kteří obchodují, vytvářejí pracovní místa, hledají obchodní příležitosti.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

Gratulujeme. Jste skvělí... Děkujeme za čtení příspěvku... 

Registrujte se na webu pro další skvělé dárky... 

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

Jejich cílem je úspěch na finančním i osobním poli. Většinu svých příjmů vkládají zpět do aktiv, které tvoří další příjem.

Při tomto podnikání ani příliš nezáleží, s čím podnikáte.

 

Záleží, spíš jaké musíte mít znalosti.

Zdálo by se, že zedník, cukrář nebo prodejce kosmetiky, spolu nemají nic společného. Opravdu to tak může být, ale jen do doby než začnou rozvíjet svůj podnikatelský plán a vydají se za svými sny.

K vybudování úspěšného byznysu jak zedník, cukrář i prodejce kosmetiky potřebují stejné tři základní znalosti úspěchu v podnikání. Jsou to spíše tři obory znalostí. To je ekonomika, marketing a práce s lidmi.

 

1) Znalost ekonomiky je znalost čísel.

 Na začátku nás spíše zajímá osobní ekonomika, později nás může zajímat i ekonomika státu nebo daného regionu.

Spočítat si kolik mohu investovat, kam investovat, za jak dlouho se daná investice vrátí, kolik vynese a jak je riziková.

Pokud se v tomto oboru opírám jen o znalosti svého účetního, zbude spousta nevyužitých prostředků.

Účetní je váš zaměstnanec a bojí se o svůj plat, proto hraje spíše při zdi. To má za následek jednu nepříjemnou věc, zbude mnoho volných prostředků, které stát sebere (zdaní).

 

2) Marketing není jen reklama, ale celkový vzhled vašeho podniku a vás, vaše osobní značka.

  Nezáleží na tom, že máte jedinečný produkt, ale na tom jak jej dokážete na trhu uplatnit.

Většina firem zaplatí inzeráty a čeká, co se stane. To není, zejména v začátcích kdy jsou prostředky dost omezené, ten nejlepší způsob. Značka se dá budovat mnoha způsoby, často těmi, co jsou zdarma.

Jen co se trochu zviditelníte, začnou vás nahánět společnosti, které se marketingem zabývají. Je důležité vědět, jak si mezi nimi vybrat a vědět co vám vůbec nabízejí.

 

3) Jako poslední a možná jako nejdůležitější věc bych uvedl práce s lidmi a jejich vedení.

Pokud nechcete být jen prodavač v obchodě nebo na tržišti, musíte tuto vlastnost ovládat naprosto bezpečně.

Každý z nás přichází denně do styku s nadřízenými, podřízenými, obchodními partnery, rodinou, přáteli, zákazníky a dalším nespočtem lidí.

Čím lépe je pochopíme a zjistíme, jak s nimi mluvit, tím porostou šance na dovedení činnosti, kvůli které jsme s nimi v kontaktu, k úspěšnému konci.

 

Jak se toto vše naučit? Jsou školy, které dané obory vyučují.

Můžete v nich získat dokonce diplom a akademický titul. Toto je hodně dlouhá a drahá cesta. Spousty těch, co se po ní vydají, dosáhnou velké znalosti jen v jednom oboru. Pro další se musí přihlásit na další školu a to již většinou nedokáží.

Můžete navštěvovat různé semináře, přednášky a kurzy.

Toto je jedna z nejlepších cest. Můžete se takto vzdělávat celoživotně. Tady je jeden problém.

Velké množství absolventů těchto kurzů má jen teoretické znalosti a nikdy se neodhodlají je využít v praxi. Nepřejdou k akci, která generuje výsledky.

Další možností, je vyzkoušet rovnou podnikat.

Skočit do všeho rovnýma nohama a naučit se plavat. Zdá se vám to jako šílenost? Nemusí to tak být když zvolíte správný model své obchodní společnosti.

 

Multilevel marketing, nabízí možnost vstoupit do byznysu s minimálními znalostmi podnikatelského prostředí.

Většina firem působících v tomto oboru má vypracovaný vzdělávací systém.

Je třeba brát ohled na to, že vzdělávací systémy různých firem jsou na různé úrovni.

Zpravidla, ale platí, že při správném použití tohoto vzdělávacího systému můžete dosáhnou velmi rychlého pokroku.

Tento systém, se skládá z různých seminářů, školení a audionahrávek. Důležitou součástí je také to, že s vámi pracuje mentor (sponzor), který do vašeho vzdělání vnáší osobní přístup.

Má více zkušeností než máte vy, ví na co se v dané chvíli zaměřit a jak vám pomoci. Vše potřebné se učíte za pochodu a ihned si nově osvojené znalosti zkoušíte v praxi a postupně se z nich stává dovednost, která vám trvale slouží.

Pokud správně zkombinujete celoživotní vzdělávání a multilevel marketing, můžete získat, velmi dobrý, základ pro vaši úspěšnou podnikatelskou kariéru.