Prodej – Straší Vás? 8 BODŮ JAK i přesto svůj Prodej Zlepšíte
a budete Úspěšnější v Prodeji – I když jste INTROVERTI…

Říká se, že prodej je pro většinu lidí tím největším strašákem vůbec – raději by se necháli zaživa upálit, než by zkusili prodej…

 

Proto je prodej (a další profese s prodejem se pojící) běžnými lidmi běžně přehlížen a opomíjen jako jedna ze zajímavých kariérních voleb.
A také proto, je v těchto pozicích mnohem více finančního ohodnocení než v jakékoliv jiné profesi – pouze však za předpokladu, že si osvojíte nezbytné základy…
A proto se dnes na prodej podíváme trochu hlouběji 🙂
 

[8 bodů, které zlepší Váš prodej naleznete v závěru článku…]

.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

Gratulujeme. Jste skvělí... Děkujeme za čtení příspěvku... 

Registrujte se na webu pro další skvělé dárky... 

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

PRODEJ, prodávat, prodejce

 

Proč většina běžných lidí nechce dělat prodej?

 

  • Každý prodej má určitou pravděpodobnost, že člověk získá odmítnutí. A lidé nemají rádi pocit, že jsou odmítáni. Pro lidi s nízkým sebevědomím je to něco, co jen složitě překonávají, protože toto odmítnutí chybně považují za odmítnutí sama sebe – nebo-li vnější potvrzení svých vlastních pochyb o sobě samých a své vlastní nízké sebe-hodnoty…
  • Většina lidí neumí efektivně komunikovat a klást takové otázky, aby se něco kloudného od svého potenciálního zákazníka dozvěděli a mohli řešit jeho skutečné potíže a problémy. Bez otázek se nic nedozví, neví co potenciálního zákazníka trápí a tak střílí do tmy a sklízí tak jediné – masivní odmítnutí…
  • Většina lidí také navíc neumí nabídnout produkty či služby tak, aby se u toho cítili pohodlně a dobře a ještě s potenciálním zákazníkem vytvořili příjemný, vyrovnaný, dlouhodobý, partnerský vztah. Snaží se “jen něco prodat” a zmizet.
  • Stejně tak většina lidí neumí jednat s lidmi, aby se ti, co je jím prodáváno, cítili dobře a měli dobrý pocit z nákupu. Jestliže se zákazník necítí dobře, nebude chtít koupit. Stejně jako již nikdy nedojde k opakovaným nákupům…

 
Většina lidí prodej prostě špatně chápe…
 

Prodej je profese. Nikoliv z nouze ctnost.
Prodej je o komunikaci. Prodej je umění.

Prodej je skvělý způsob, jak zlepšit svou komunikaci,
zvýšit vlastní sebevědomí a sebe-hodnotu
a nakonec získat více…

Více příjmů, ale i jiných příležitostí…

 

A jsem přesvědčen, že opravdu každý by měl zvažovat, že se v umění prodeje zlepší…
Proč?
 
 

 
 

Proč byste se měli zvažovat zlepšení svého umění prodeje?

 

  • Jestliže někdy chcete mít lepší pozici ve svém současném / jiném zaměstnání, pak potřebuje prodat sama sebe – umět tedy získat důvěru těch, kteří Vám mohou pomoci posunout se ve firemním žebříčku / získat lepší pracovní pozici v jiné firmě…
  • Jestliže chcete mít své vlastní podnikání, a být pánem svého života, pak potřebuje být schopni vyzdvihnout, doporučit a nakonec prodat produkty či služby – majitel podnikání by měl nejvíce svého času strávit v prodeji a marketingu, protože to jsou 2 oblasti, které nejvíce generují příjem…
  • Dokonce i když podnikáte na internetu, je klasický prodej tváří v tvář něco, co byste měli zvládnout, protože to, co se naučíte, můžete aplikovat na internetu.
  • Umění prodat se projevuje i při tom, pokud prezentujete pro svůj tým či někoho, koho chcete přesvědčit o svém nápadu, myšlence či vizi, nebo cokoliv jiného…

 
 

Ať už si to přiznáte či nikoliv, prodej je součástí každodenního života – života nás všech.

 
Pokud se tedy zlepšíte v umění prodeje, budete mít obrovskou výhodu na své straně, která se projeví zlepšením života v mnoha jeho oblastech. Doporučuji Vám proto, abyste se zlepšili ve svých prodejních dovednostech, ať už se ve své profesi zaobíráte čímkoliv…
 

Většina lidí si však pod pojmem “prodej” bohužel stále mylně představuje pouze chození od domu k domu a prodávání dek či hrnců a má k tomu přirozený odpor. (A po pravdě i já bych to takto nechtěl dělat…)
 

ANO, myslím, že dnes existují efektivnější přístupy, jak dělat prodej.
Nehledě na to, že prodávání “dům od domu” už není tak běžné, jak bylo kdysi (jen skutečně pár společností jej ještě stále užívá), takže spojovat prodej pouze s tímto způsobem prodeje a držet se tohoto omezené přesvědčení i v 21-tém století, není příliš chytré…
Proto dívat se na prodej jako na prodej “dům od domu” – to je pouze projev ignoranství či nepochopení…
 
 

Navíc: Prodej jako takový je obsažen
v podstatě v každé komunikaci…

 
Jeden příklad za všechny:

Dokonce i když maminka chce, aby její dítě udělalo něco, co dítě primárně udělat nechce samo od sebe (např. uklidit pokoj), maminka komunikuje, vyjednává a nakonec mu slíbí nějakou odměnu (prodá, proč by dítě mělo udělat to, co maminka žádá), za kterou je dítě ochotno danou činnost udělat…

 

A tak se již dále nevyhýbejte slovu prodej, nebo snad dokonce profesi prodeje…
Naopak hledejte informace a zdroje, které Vám mohou pomoci zlepšit Vaši komunikaci a schopnost někoho pro něco nadchnout – prodat mu: Myšlenku, Produkt, Službu…
Otevře se Vám tak zcela nový svět možností a život bez hranic, který v tuto chvíli máte uzavřen.
Změňte své přesvědčení, které o prodeji máte – jako vše, i prodej se vyvíjí a za posledních 5 let udělal tento obor ohromný pokrok…
 

ODBOČENÍ OD TÉMATU: Zbavte se také dalších omezujících přesvědčení, které lidé často mívají,
ale prodeje se přímo netýkají…

 

kruh-viry-2
Schéma jak naše přesvědčení (víra) ovlivňuje naši akci. Klikněte na obrázek pro přečtení celého článku…

Nejen okolo prodeje mají lidé omezující přesvědčení…
Některá z těchto dalších přesvědčení jsou:

  • nemohu uspět, ať budu dělat, co budu dělat,
  • nemohu se nikdy naučit anglicky,
  • nejsem dost dobrý, abych to zvládnul,
  • nemohu si najít partnera,
  • nemohu být šťastný,
  • nebudu nikdy něco vlastnit,
  • a další…

 

Tento článek není o přesvědčeních, nicméně pokud Vás toto téma zajímá více, zahrnuji odkazy na články…

  1. Chudoba a peníze: 33 lží, které Vás udržují v průměrnosti.
  2. Afirmace a Síla Slov [Online Slovník Afirmací a Slov] – Nejjednodušší metoda jak změnit život k lepšímu, které potřebujete uvěřit…
  3. Trápí Vás nízká víra? Jak i Vy můžete překonat nízkou víru – v sebe sama, ve svůj úspěch pochopením Kruhu Víry…

 
 

Otázkou je: Kdo vlastně je zpočátku dost dobrý? Kdo se hodí na prodej?

 
Nevím jak Vy, ale když jsem se narodil já, dlouhou dobu do své dospělosti jsem vlastně nikterak nevyčníval. Spíše než cokoliv, jsem se stranil kolektivu – byl jsem rád sám.

Nic nenasvědčovalo tomu, že by mě mohl živit prodej…
 

Neprojevoval jsem se tak, že by bylo na první pohled zřejmé, že mám nějaké velké nadání či přirozené talenty, které by určovaly můj život a v podstatě jsem nic “plánovitě” od svého útlého dětství nerozvíjel (tak jako třeba Jaromír Jágr – podívejte na jeho video – talent & dřina)…
.


.
Na videu je vidět, že úspěch stojí hodně dřiny…
Věřím tomu, že Jaromír Jágr určitě talent má. Přesto stále tvrdě trénuje…
Nejdříve to bylo proto, aby se dostal na vrchol. Nyní, aby se na něm udržel…
Podobně jako Jaromír…
 

Všeho, čeho jsem doposud ve svém životě dosáhl, ať už šlo o to, že:

 

  • jsem získal inženýrský titul,
  • jsem se naučil anglicky,
  • jsem několik let působil jako obchodní ředitel,
  • jsem založil svou vlastní firmu,
  • jsem se stal koučem a mentorem desítek lidí,
  • jsem se naučil komunikovat s lidmi na obchodní úrovni,
  • jsem prodal mnoha lidem mnoho různých produktů či služeb,
  • mám skvělý vztah s ženou a svým synem,
  • jsem napsal několik pdf ebooků a knihu Magická slova Mistrů života,
  • jsem se naučil strategicky přemýšlet,
  • jsem se naučil hrát na kytaru a banjo,
  • jsem se naučil jezdit na koni,
  • jsem vytvořil několik relativně dost navštěvovaných webů,
  • dělám na docela slušné úrovni internet a affiliate marketing,
  • a jsem profesionál v network marketingu,

jsem dosáhl prostě a jednoduše tak, že jsem to chtěl zvládnout, zaměřil jsem se na to a dal jsem do toho potřebné úsilí a čas.
Byl jsem ochoten investovat. Čas. Úsilí. Energii. Finance.
 

Stejně tak prodej. Když jsem začal,
byl jsem prostě špatný…

 
Nicméně jsem v tom pokračoval, učil jsem se, vzdělával a praktikoval.
Ještě dnes si živě pamatuji, jak jsem si koupil svou první knihu, která učila prodej a jak jsem ji četl jako svatý grál…
A postupně jsem svůj prodej zlepšil.
NEJSEM ani zdaleka NEJLEPŠÍ OBCHODNÍK, kterého může poznat.
Jsem však docela dobrý.
Stejně tak k tomu potřebujete přistupovat i Vy….
 

Přestaňte věřit na nějaké bláboly o tom, že něco nejste přirozeně…

 

  • Můžete mít všechny možné druhy znalostí…
  • Můžete být extrémně nadaní…
  • Můžete být vynikající v komunikaci s lidmi…
  • Můžete mít jedinečný talent…
  • Můžete být přirozeným lídrem…

 
Zkrátka můžete být předurčeni pro mistrovství, pokud však nebudete mít disciplínu a nebudete se rozvíjet a pracovat přičinlivě na tom, čeho chcete dosáhnout, NIC SE NESTANE!
 

Popravdě – každý člověk má k něčemu vlohy, má talent. Není to nic výjimečného…

Výjimečným se to stává teprve tehdy, je-li tento talent vybroušen mnoha hodinami tréninku (viz. video Jaromíra Jágra).

 

Talent nebo silné stránky v určité oblasti vám pomohou rychleji dosáhnout toho, čeho chcete.

Pokud však máte talent, ale nejste ochotni pracovat a tím tento talent vybrušovat a rozvíjet, pak toho příliš nemáte a ani toho příliš nedokážete…

 

Představte si špičkového atleta, vrcholového sportovce, který má vlohy pro sport, který si zvolil… 

Dokázali byste si jej představit na stupni vítězů, kdybyste věděli, že byl v tělocvičně 20x za poslední čtyři roky?

Pravděpodobně nikoliv…

 

Mistři toužící po životě bez hranic nespoléhají na svůj talent…

To je příliš nejistá sázka, kterou si nemohou dovolit.
Můžete si to představit tak, že každý z nás je od narození takový trošku neotesaný kus kamene a jen tím, že budete podstupovat akci, tak budete jako ten slavný Michelangelo, který vytesal Davida
 

Uvědomte si, že Vy jste Michelangelo.
Na druhou stranu stejně tak jste David…

 
Uvědomte si, že jste odpovědní za sebe sama a svůj život a to, že z něj vytesáte mistrovské dílo a sami se v tomto procesu “tesání” stanete mistrem.
Vy jste Michelangelo a stejně tak jste David.
Dejte si na tom tedy záležet a vytesejte velkolepé dílo, které bude ispirací pro mnohé jiné…
 

Ve svém životě jsem ničeho nedosáhl snadno.
Ani můj prodej na začátku nebyl moc úspěšný…

 
Za vším, co jsem dokázal nebo co jsem se naučil stojí mnoho hodin mého úsilí.
Já nevěřím příliš na to, že si něco jen můžete přát a že k Vám něco přijde snadno. Mnoho lidí sedí doma a snaží se použít to, co si myslí (zase tady hraje roli jejich přesvědčení), že viděli ve filmu The Secret.
Moje zkušenosti říkají, že je potřeba mít záměr, přát si, ale také jednat.
A nejen moje zkušenosti to říkají – mám možnost potkávat se s velmi úspěšnými lidmi, v různých oborech podnikání a ještě nikdo mi neřekl, že by nic nedělal a prostě mu to chodilo. Za jejich úspěchem se skrývá osobní rozvoj a akce.
Stejně tak se o tom píše v knize s názvem “Odpověď”, kterou napsal jeden z představitelů The Secret – John Assaraf.
Věřím proto spíše v to, že tyto zákony a “náhody” fungují, ale je potřeba nějaké Vaší akce, aby Vám to “začalo chodit” a dostali jste se do “proudu” – více jsem o tom psal zde: Přitažlivost myšlenky nefunguje?
 

Možná znáte toto rčení: Uděláte-li jeden krok k Bohu,
Bůh udělá jeden božský krok k Vám…

 
Jsme svobodné bytosti, které mají možnost plně si tvořit svůj život.
Když se pro něco pevně rozhodneme a to tak, že prostě v dané konkrétní zvolené oblasti uspějeme a upřeme daným směrem svou pozornost bez jakéhokoliv lpění, pak se postupně začnou stávat jakoby zázraky, jakoby náhody.
Potkáte lidi, dostanou se Vám do cesty příležitosti, bude se Vám zdát, že jste požehnaní…
Ale začíná to tím, že Vy se rozhodnete, že Vy se budete vzdělávat, že Vy podstoupíte kroky daným směrem a pak se dostanete do proudu, ve kterém to vše jde jakoby snadněji.
 

PAMATUJTE: Můžete cokoliv.

Přestaňte žít ve svém omezujícím přesvědčení,
které je jednou z překážek, abyste rozvinuli
svou neomezenost.

 
Vždyť kdykoliv sami sobě řeknete, že něco nemůžete či něčeho nejste schopni, způsobí to pouze to, že si do své cesty a možného osobního rozvoje hodíte jen další klacek, který posléze budete muset stejně odstranit, pokud se budete chtít posunout dále.
Přestaňte věřit na přirozené talenty a na rozené génie. Na to, že je někdo přirozeně skvělý na prodej…
 

NEBERTE pro sebe tyto příběhy a skazky jako svou
dokonalou a neprůstřelnou výmluvu a důvod
proč zůstat tam, kde momentálně jste…

 
Stejně tak jednoduše přestaňte věřit tomu, když Vám někde řekne, že něco nemůžete…
Vložte poctivé úsilí tam, kam potřebujete, změňte přesvědčení, věřte si a očekávejte zázraky…
Dobře. Dost bylo agitace.
 

Zde je dlouho Avizovaných 8 bodů, které zlepší Váš prodej (produktů/služeb či sama sebe):

1) Věřte sami v sebe.

Sebedůvěra je pro prodej klíčová. Nikdo nechce spolupracovat s nikým, kdo má nízké sebevědomí, neusmívá se a nedívá se přímo do očí…
Vystupte ze své ulity a překonejte svůj strach.
 

2) Přesvědčete se o tom, co prodáváte

Osobně vyzkoušejte to, co prodáváte a mějte v to důvěru a víru, že to pomůže i Vašim zákazníkům.
Prodej pro Vás bude mnohem snadnější, když budete mít přímou osobní zkušenost a tu se zákazníkem bude sdílet, než abyste se jen tupě učili nazpamět něco, co si myslíte, že je dobré říct.
Když budete skutečně a upřímně nadšení z toho, co máte v ruce, toto nadšení z Vás bude cítit a přenesete jej na svého zákazníka, který bude chtít daný produkt / službu vyzkoušet.
 

3) Hledejte potřeby daného zákazníka.

Prodej není o mluvení. Je to spíše o poslouchání – což mnoho lidí překvapuje.
Lidé, co prodej nechápou, se často ohraňují, že nejsou dost výřeční.
Pravdou je, že se budete muset naučit:

  1. Klást otázky.
  2. Mlčet a poslouchat odpovědi.

Což pro některé lidi může být složité.
Jenže když kladete kvalitní otázky a pak mlčíte, dozvíte se mnoho věcí.
A pak můžete vymyslet způsob, jak by zákazníkovi Váš produkt či služba, se kterou obchodujete mohly pomoci v jeho konkrétní situaci…
 

4) Buďte pozitivní a mluvte o daném produktu/službě s nadšením…

Jak už bylo řečeno výše – nikdo se nechce setkávat s člověkem, který je negativní, má stále špatnou náladu.
Lidé se Vám budou vyhýbat. Proto to změňte – začněte myslet pozitivně.
A kdykoliv jdete telefonovat, nebo na schůzku, tak prostě všechny problémy dejte stranou a rozhodněte se být takoví, aby s Vámi lidé chtěli přebývat.
 

5) Nemluvte jen o vlastnostech produktu, mluvte o přínosech pro zákazníka.

Kromě otázek a poslechu, bude také potřeba něco říct – ale až poté, co jste zjistili, co je pro zákazníka důležité…
Jakmile se do této fáze dostanete, mluvte o tom, co dané vlastnosti produktu/služby lidem přinesou a jak jim mohou pomoci.
Nemluvte o vlastnostech samotných, mluvte raději o tom, co daná vlastnost zákazníkovi přinese.
Vlastnosti si zákazník může přečíst na obalu produktu – k tomu není potřeba člověka.
Naučte se mluvit o výhodách a přínosech. Těm zákazník rozumí lépe. Tak ho nadchnete.
Např:

  • Židle je ergonomická… [No a co? Vlastnost…]
  • Židle je ergnonomická, což znamená, že když na ní budete sedět a pracovat celý den, Vaše záda Vám večer poděkují a po 8.mi hodinách se budete cítit skutečně zrelaxovaní… [Přínos a výhoda…]

 

6) Rozvíjejte svou slovní zásobu

Jednu z prvních informací, které jsem při prodeji zjistil, je, že lidé z různých sociálních vrstev mluví rozdílně…
Ti, co jsou na tom lépe, stejně tak lépe mluví.
Myslím, že je to důvod k tomu, abyste i Vy začali zlepšovat svou mluvu, slova i komunikaci celkově.
Naučte se mluvit (trénujte to neustále) a naučte se rozdíl mezi magickými a tragickými slovy, které Váš obchod buď posunou dopředu, či jej zhatí…
Zapomeňte na vulgarismy. Profesionál je neužívá.
Má to jednu výjimku.
V případě, že Vaší cílovou skupinou, ke které své produkty / služby směřujete, jsou burani…
Pak je potřeba splynout s jejich zvyky, nebýt v jejich očích divný – jen v tom případě vulgarismy užívejte. Přizpůsobte se.
 

7) Tvořte vztahy…

Nakonec ať už jsou Vaše produkty či služba jakkoliv dobré, potenciální zákazníci jej budou ochotni zkusit, pokud se jim líbíte…
Jestliže nemají v prvé řadě dobrý pocit z Vás jako člověka, pak můžete mít ten nejlepší produkt / službu a stejně si ji nikdo nekoupí…
Nejdříve tedy potřebujete prodat sama sebe a musíte budovat vztah, tak že se o zákazníka upřímně zajímáte.
Pak on se začne zajímat o to, co máte.
 

8) Buďte silní pokud jde o uzavření obchodu.

Uzavření obchodu je určitá forma vedení – veďte tedy.
Nečekejte až zákazník sám převezme vedení a řekne sám, že si chce koupit.
Zeptejte se Vy a zeptejte se jej na to Vy – prokazujete tak svou důvěru v to, co prodáváte…
Projevujte jistotu a veďte, tady není čas na to, abyste si přestali být jisti – Vaše sebedůvěra dává důvěru Vašemu zákazníkovi, že dělá správné rozhodnutí a má objednávku uskutečnit.

Všech těchto 8 bodů pro lepší prodej se do jednoho dá postupně vypilovat, když si dáte závazek, že se v daném bodě zlepšíte…

Vytvořte si tedy návyk se vzdělávat a začněte trénovat prodej tak často, jak jen můžete.
 

Pamatujte: Neexistuje nic takového jako přirozený prodejce. Stanete se “přirozenými” prostě tím, že mluvíte a vyjednáváte se stovkami lidí. — Mike Sigers

 
Dnes to bylo trochu zeširoka, přiznávám, ale snad to pomůže.
Mějte se skvěle a dosáhněte svého života bez hranic.
Pokud byste v této oblasti rádi získali mou pomoc, kontaktujte mě…
Přeji Vám hezký den.
 

Je tento článek nápomocný?
Jestliže ANO, dejte mi to vědět…

  • Sdílejte článek na sociálních sítích se svými přáteli…
  • Zašlete odkaz na článek emailem svým nejbližším nebo spolupracovníkům
  • Rozdělte se o své myšlenky níže v diskuzi.
  • Klikněte na tlačítko “Děkuji” níže pod tímto článkem…

 

PS: Získejte přístup do eProgramu
Žijte život, jaký chcete…

.
.

2 Comments