Chcete Úspěch ve Vašem MLM podnikání? Naučte se těchto 7 KROKŮ a dosáhněte jej [Multi Level Marketing & Network Marketing]

Mnozí lidé si myslí, že podnikání v oboru MLM (Multilevel Marketing někdy také Network Marketing) nemá svá pravidla a záleží na náhodě a na štěstí.
Pravdou však je, že úspěch v jakémkoliv oboru, vyžaduje systém a správné kroky. A ne jinak je tomu i v MLM podnikání a dnes si o několika základních věcech řekneme více.
 
mlm uspech mlm 7 kroků, email marketing, internet marketing, metoda form, mlm, multi level, multi level marketing, multilevel marketing, network marketing, podnikání, úspěch v mlm Chcete Úspěch ve Vašem MLM podnikání? Naučte se těchto 7 KROKŮ a dosáhněte jej [Multi Level Marketing & Network Marketing]
 
V prvé řadě bych Vám chtěl pogratulovat. Chtěl bych, abyste se ocenili. 
Protože jste určitým způsobem vyjímeční. Vystoupili jste z řady. A to je vyjímečné.
Spoustu lidí totiž něco chce, ale chtěli by to bez práce, ale když dojde na závazek a na skutky, najednou jako by je jejich touha opustila. 
O něčem snít je levné. Ale podstoupit aktivitu a jít do akce, to je to místo, kde pneumatika potkává vozovku a to je přesně to místo, kde se děje změna.
 
Vy nejste jako všichni ostatní. Vy jste jiní.. a moc dobře to víte. 
Měli jste touhu a rozhodli jste se, že tuto touhu jen tak nenecháte být, že ji nezaplašíte, tak jako většina lidí, ale že se pokusíte o její zrealizování a že s ní něco uděláte… 
Chtěl bych, abyste si uvědomili, že jste skvělí
Už jen proto, že jste možná i přes počáteční pochyby, obavy či strach, udělali krok kupředu a hledáte způsoby, jak své touhy zrealizovat. 
Místo toho, abyste jen mávli rukou a řekli si:
Vždyť to stejně není možné, raději se budu držet při zemi a nebudu se tím trápit..
Tak jak by to udělala většina lidí… 
 

Stručný obsah článku:

 
MLM, MLM PODNIKÁNÍ, multilevel markeitng, multilevel, network marketing
 

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

Gratulujeme. Jste skvělí... Děkujeme za čtení příspěvku... 

Registrujte se na webu pro další skvělé dárky... 

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

Máte být na co patřičně hrdí.

Samo o sobě to však ještě nestačí k tomu, abyste byli opravdu úspěšní.
Máte k tomu skvěle nastoupeno, je však potřeba udělat několik dalších kroků… 
A hlavně – je potřeba je dělat opakovaně. Konzistentně každý týden. 
Znovu a znovu. Dokud se v nich nestanete mistrem
A dokud nezačnou přinášet své plody a nezačnete sklízet sladké ovoce. 
 
V konečném důsledku o tom podnikání v MLM (network marketingu) vlastně je. 
Děláte znovu a znovu pořád ty stejné činnosti. 
Znovu a znovu. Jen lidé, se kterými komunikujete se mění. 
A proto je to také to nejjednodušší podnikání na světě – proto, že opakujete dokolečka dokola několik jednoduchých činností.. 
 

Nenechte se však mýlit.

Když je něco jednoduché, tak to ještě nutně neznamená, že je to také snadné.. 
K podnikání v MLM nepotřebujete velké technické znalosti, to co však potřebujete, je pochopit psychologii lidí.
Zároveň se budete potřebovat naučit dobře propojovat s lidmi, zlepšit svou komunikaci a stát se někým, koho druzí lidé respektují, uznávají a chtějí poslouchat. 
 
Takže ano, MLM podnikání je jedním z nejjednodušších, které můžete budovat…
Zároveň je však také náročné a složité tím, že zde nemáte žádné páky a represivní nástroje, tak jako v zaměstnání.. .
Nejste ničí šéf a proto je to pro většinu lidí složité a nedokážou si představit, jak by to mohlo fungovat.
Nejste totiž schopni přinutit druhé udělat něco, co sami nechtějí..
 
osbni rozvoj, magická slova, magická slova mistrů života
Musíte se naučit vést příkladem, zaměřit se na správné věci a vybudovat ze sebe člověka, kterého druzí chtějí následovat.
A to je skutečně hodně o osobním rozvoji.
Potřebujete pochopit, že nejvíce důležitá věc pro úspěch v MLM podnikání je práce sama na sobě.. 
Tedy čtení knih, poslouchání nahrávek a ježdění na semináře… 
 

Pojďme se tedy podívat na 7 kroků pro úspěch v MLM podnikání (Multi Level Marketing)

 
MLM, MLM PODNIKÁNÍ, multilevel marketing, multilevel, network marketing
Abyste vybudovali své podnikání v MLM (Multi Level Marketing), potřebujete mít:

 
Z mé zkušenosti to není o nějakých speciálních technikách, ale prostě a jednoduše o tom, že jsou s Vámi lidi rádi (Jste příjemným společníkem, na kterého se druzí těší? Zajímáte se o ně upřímně?) a že jim dokážete přinést řešení a pomoc. 
Úspěch se rozhodně nestane přes noc (ostatně v jaké oblasti můžete dosáhnout úspěch přes noc?), ale stane se, pokud budete v podnikání konzistentní, budete se zlepšovat v komunikaci s lidmi a stanete se lepším člověkem…
Budete-li na pravidelné bázi komunikovat a seznamovat lidi se svým marketingovým plánem, budete růst vnitřně jako osobnost, stejně jako poroste Vaše podnikání.
Vnitřní růst vždy předchází vnějšímu, protože jak uvnitř tak vně. 
A tento vnitřní růst souvisí s tím, jak jste ochotni přenést se přes odmítnutí… 
Respektive nebrát si ne osobně, ale jen jako prosté vyjádření faktu, že daný člověk není připraven nebo nemá dost kuráže nebo má obavy, které mu můžete pomoci překonat. 
V dnešním článku se s Vámi rozdělím o 7 kroků, kterými byste měli na pravidelné bázi (každý měsíc, každý týden) procházet, pokud ve svém mlm podnikání chcete vidět nějaké výsledky.
Co je těchto 7 kroků?
 
mlm, mlm podnikání, network marketing
 

MLM Krok #1: Musíte mít sen a vizi.

Co jak byste si sestavili seznam alespoň 5ti snů, které si nemůžete splnit jinak než přes to, že vybudujete své MLM podnikání?
A klidně pokračujte až do 100-ky či dále. Článek o tom, jak budovat sen, Vám pomůže.
Bez dlouhodobější vize či osobního poslání nebo palčivého snu bude jen složité, abyste se vůbec pustili do nějaké aktivity.
A nebo abyste v té aktivitě zůstali.
 
Stejně tak, pokud máte jen sny, které si dokážete splnit jen tím, že si vezmete nějaký ten přesčas v práci a dosáhnete toho. 
To není správný sen. Takový sen je příliš malý a povede to jen k tomu, že se vzdáte dříve, než něčeho dosáhnete, protože si uvědomíte, že své MLM podnikání vlastně nepotřebujete, abyste si svůj sen splnili…
 
Což se také většině lidem děje:

  • Až příliš mnoho lidí si zakoupí svou registrační soupravu, ale to je jediná aktivita, kterou podstoupí a pak dřepí na jednom místě několik měsíců či dokonce let
  • a sledují, co se kolem nich děje. A jak víte bez aktivity nejsou žádné výsledky…
  • A buď se vůbec k aktivitě nedostanou, protože začnou honit jiné priority nebo se k ní dostanou, ale ztratí mnoho času.

 

Začněte s vizí, pro kterou se nadchnete.

Začněte s něčím, co je pro Vás skutečně důležité. 
Protože nehledáte jen něco, pro co se chvilkově zapálíte, ale něco, co Vás bude motivovat k aktivitě každý den po dlouhou dobu – nebo minimálně 3-5 let.
Najděte nějaké své vlastní důležité PROČ. Něco, co ani nemusí být materiální podstaty. 
Možná je to jen nějaký pocit. 
 

Nepište si pouze nějaký suchý seznam snů.

MLM, MLM PODNIKÁNÍ, multilevel marketing, multilevel, network marketing

  • Vyberte si těch 5 pro Vás nejdůležitějších snů,
  • a představte si, jak se budete cítit, až jich dosáhnete,
  • co na to budou říkat Váš partner a děti či Vaši rodiče,
  • a co uděláte, jakmile svých snů dosáhnete?
  • Jakým člověkem se v průběhu dosahování stanete?

 
Běžte vždy hlouběji k tomu jádru věci… 
Když řeknete, že chcete dům, tak si přesněji vydefinujte, jak by měl vypadat. 
Ale nezastavujte tam a pokračujte dále ve svém pátrání.
Najděte si podobný dům na internetu, vytiskněte si jej a přilepte na nástěnku snů
Přemýšlejte dále nejen o tom, jak by měl dům vypadat, ale představte si, že ten dům máte a snažte se identifikovat, jak se budete cítit až jej budete mít.
 
Zkuste také identifikovat, proč vlastně chcete takový dům. 
A proč je to pro Vás osobně vlastně důležité vlastnit dům? 
Jak se budete cítit, až jej budete mít? Jak v němu budete trávit čas?
Rozpitvejte to, jak jen můžete.. 
 
Musíte svou vizi udělat maximálně reálnou – to se stane, pokud si představite pocity, které budete zažívat, až dosáhnete toho, co chcete a aktivita bude následně přirozenou součástí procesu a dalším krokem.
 

Stejně tak si sestavte vizi pro své podnikání:

  • Jak by mělo vypadat Vaše MLM podnikání?
  • Jaké lidi do svého MLM podnikání chcete přitahovat?
  • Co by měli být ochotni dělat? Jak by se měli chovat?
  • Kolik prezentací měsíčně chcete, aby dělali?
  • Jakým člověkem se v průběhu 2-5 let chcete stát?

 
mlm, mlm podnikání, netwrk marketing, multilevel
 

MLM Krok #2: Mějte závazek – k sobě samým i svému podnikání…

V MLM pracujete s lidmi. Kolem lidí a komunikace se to všechno točí.
Nezbytnou součástí Vašeho zvětšujícího se úspěchu, kromě odvedené práce (ukazování prezentací produktů či příležitosti), je závazek k sobě a svému osobnímu rozvoji.
Nemyslím si, že můžete dosáhnout nějakého zásadního úspěchu, pokud se celí neponoříte do osobního rozvoje a nebudete číst knihy, poslouchat nahrávky, jezdit na semináře… 
 

Proč tolik osobního rozvoje?

Protože sama sebe potřebujete zlepšit. 
Potřebujete se stát člověkem, se kterým druzí lidé rádi přebývají.. 
Někým, kdo přináší druhým lidem do jejich života hodnotu a je přínosem. 
Někým, kdo je podnikatelem a umí řešit problémy. 
Člověkem, který je houževnatý a emočně stabilní. 
A k tomu všemu Vám pomůže osobní a podnikatelský rozvoj.
 

 
Tady jsou produkty, které se Vám mohou hodit a jsou se 7% slevou… 
balicek produktů, sleva 7%
 

Mějte také závazek ke svému MLM podnikání.

MLM podnikání je prostě o Vašem osobním příkladu. Nemůžete chtít něco po druhých, do té doby, dokud to sami neděláte. 
MLM podnikání není zaměstnání a neexistují zde žádné represivní páky… 
Vy potřebujete jít dobrým příkladem jako první, pak to bude fungovat. 
 

  • Vy musíte být svým prvním a tím nejlepším zákazníkem. Když budete používat produkty, které v podnikání máte, teprve poté získáte zákazníky.
  • Kupujte všechny produkty, které můžete pro sebe použít, ze svého podnikání. Nenakupujte u konkurence produkty, které můžete nakoupit přes své podnikání.
  • Buďte v akci – ukazujte prezentace lidem ve svém okolí, ale i lidem na sociálních sítích, které neznáte. Ukažte své podnikání jako řešení pro jejich situaci bez ohledu na to, zda je znáte nebo zatím moc ne.
  • Ukazujte 15, 20 nebo 30 prezentací měsíčně a uvidíte výsledky – budou lidé, kteří se k Vám přidají a bude vždy více těch, kteří ne.
  • Při 5-ti prezentacích měsíčně žádné podnikání ani obchod nefunguje, a platí to i pro podnikání v MLM.

 
Když budete mít dostatečnou vizi (viz krok #1), když budete mít dostatečně silné PROČ, tak pro Vás nebude složité podstupovat kroky a aktivitu a dát si závazek… 
 
lídr, leader, mlm, mlm podnikání, network marketing, multilevel marketing

Stanovte si správné priority

Toto Vaše podnikání (stejně jako jakékoliv jiné) je potřeba mít na prvním místě ve svých prioritách.. 
Respektive vyčlenit si čas, ve kterém bude Vaše MLM podnikání zcela jasnou prioritou číslo jedna a nic jiného nebude důležitější.. 
Jestli tato doba budou pouhé 3 hodiny nebo 5 hodin týdně či 10 nebo 20 hodin týdně, nechám na Vás, ale někdy tomu tak musí být. 
Zbytek dne budete mít jiné priorioty – to je jasné, protože možná chodíte do zaměstnání, možná máte rodinu, možná máte ještě nějaké koníčky. 
Ale musíte mít také čas, kdy Vaše podnikání máte na první místě… 
Pokud budete mít své MLM podnikání na 78 místě v prioritách a nebudete se mu věnovat určitý vymezený čas, je více než pravděpodobné, že prostě a jednoduše nebudete vydělávat peníze..
A mimochodem to také ukazuje na to, že máte nějaký strach nebo malou víru či pochyby, které si potřebujete poopravit. 
 
list seznam glenn carstens peters RLw UC03Gwc unsplash mlm 7 kroků, email marketing, internet marketing, metoda form, mlm, multi level, multi level marketing, multilevel marketing, network marketing, podnikání, úspěch v mlm Chcete Úspěch ve Vašem MLM podnikání? Naučte se těchto 7 KROKŮ a dosáhněte jej [Multi Level Marketing & Network Marketing]

MLM Krok #3: Sestavte si seznam svých kontaktů.

seznam mlm
Jak už jsme zmínili, MLM podnikání je hlavně o lidech.
Je sice také o produktech a službách, ale je úplně jedno, jestli máte nejlepší produkty na světě, pokud s Vámi lidé nechtějí být, proto pracujte na svém osobním rozvoji (viz. krok 2)… 
Vaše produkty a služby půjdou na odbyt, pokud s Vámi lidé budou rádi a pokud jim ukážete, jak jim mohou Vaše produkty a služby vyřešit problémy, které mají…
 
Nicméně abyste mohli objevit problémy, které lidé mají a které jim potenciálně můžete vyřešit, potřebujete s nějakými lidmi mluvit… 
Pravděpodobně nejjednodušší je prostě začít tam, kde momentálně jste – tedy s lidmi, které již znáte.
 

PAMATUJTE:
Vaším úkolem není přesvědčit lidi, které znáte, aby si od Vás něco koupili, ale ZJISTIT, zda mají problém, který dokážete skrze své produkty / služby vyřešit a zda hledají řešení… 

 
Není to o tlaku na Vaší straně, ale spíše o kladení otázek a naslouchání a případně ukázání řešení…
Řešení však pouze v případě, že je o ně zájem.
Nesnažte se, pokud o vyřešení problému člověk nestojí.
 

Abyste mohli začít, tak potřebujete seznam.

Většina lidí k sestavení seznamu přistupuje špatně. Vybírají dopředu.
“Tento člověk není vhodný. Ten má / nemá dost peněz. Toho by to určitě nezajímalo. Tento není dostatečně chytrý.”
Nakonec jim z celého jejich skutečného seznamu 150-300 kontaktů, které opravdu znají, zbude pouze 20-30 lidí, o kterých si myslí, že by “do podnikání MLM šli“.
 
ebooky zdarma
A najednou většinu lidí popadne strach, že nemají dostatek kontaktů a tak odkládají zavolat nebo napsat na FB messenger těmto 20-30, “aby si svůj seznam nevypotřebovali“.
Čekají na lepší okamžik – až budou brilantnější v komunikaci a budou schopni těchto 20-30 lidí přesvědčit.
Je však těžké zlepšit se, pokud se nepustí do akce a stojí na místě. 
A také to ukazuje na to, že nepochopili, že nejde o to, ty lidi přesvědčit, ale najít ty, kteří hledají řešení…
Někteří se nakonec do akce pustí a zavolají a když jim prvních 5 lidí řekne, že teď nic nehledají, tak jsou zklamaní a podnikání ukončí s tím, že nefunguje.
 

Musíte pochopit, že jste v třídícím podnikání…

Potřebujete si uvědomit, že jste v třídícím podnikáníhledáte ty, kteří v tuto chvíli hledají nějakou novou možnost příjmu, či hledají změnu ve svém životě.
Vaše podnikání je pouze řešení či odpovědí na jejich potřebu, na samotné jejich hledání.
Vaše podnikání tedy není o tom, přesvědčit ty, které jste si sami vyselektovali dopředu, že je nové možnosti, extra příjem, či cokoliv dalšího, co říkáte, nezajímá…
 

Vaše podnikání je o tom, napsat si všechny lidi, které znáte a zjistit (zeptat se jich – telefonicky nebo přes sociální sítě) zda jsou nyní v životní fázi, kdy hledají zlepšení.

 
Pokud nejsou, je to v pořádku.
Netlačte to, respektujte nastavení a rozhodnutí druhých a nechejte je být. 
To nejvíce, co chcete udržet, je mít s nimi dobrý vztah, protože časem řešení třeba můžou hledat, ale Vy se o tom nikdy nedozvíte, pokud budete hrubí, netaktní nebo jednoduše budete zbytečně tlačit…
A i když Vás znají, tak raději dají přednost někomu jinému, koho třeba neznají, ale cítí se s ním skvěle… (a zase jsme u osobního rozvoje)
Pokud jsou a řešení hledají, jediné co dále chcete, je se s nimi setkat.
Konečné rozhodnutí, však nechte na nich.
 

Pokud tento proces chápete správně, pak také chápete, že budete muset proselektovat všechny lidi ve Vašem seznamu a najít ty, kteří skutečně hledají.

 
Napište tedy všechny. A všech se zeptejte, zda jsou otevření projektu bokem.
A ano, může se stát, že z Vašich přátel a známých nebude nikdo ve fázi hledání, nevadí, zpravidla se to za nějaký čas změní.
Pro tuto chvíli se budete muset začít seznamovat s novými lidmi… 
 
Nemáte dost svých kontaktů? 

 
mlm ,mlm kontaktování, mlm podnikání
 
Metoda FORM: Jak najít zájemce o Vaše MLM podnikání…
a rozšířít svou stávající databázi o nové kontakty.

Velmi jednoduchá metoda a funguje skutečně skvěle k tomu, abyste mohli rozšířit svůj seznam o nové a čerstvé zájemce o Vaše podnikání, nebo našli nové zákazníky.
 
Můžete tuto metodu použít:

  • jak v online komunikaci se svými prospekty skrze facebook, linkedin, nebo skrze email…
  • Stejně tak však můžete metodu FORM používat s velkým úspěchem offline – v každodenním kontaktu s lidmi kolem Vás, které ještě dobře neznáte a nejsou Vaši přátelé…

 
Kdy metodu FORM užívat? Kdykoliv chcete rozšířit své MLM podnikání…
Používejte ji tak často, jak jen můžete, protože kdykoliv se tohoto jednoduchého schématu komunikace budete držet, bude Vám to pomáhat vytvářet skutečnou důvěru při jednání s lidmi…
A je jedno, zda chcete své mlm podnikání rozvíjet online či offline.
Zároveň nikdy nezapomeňte na zlaté pravidlo Mistra v čemkoliv:
 

ČÍM VÍCE BUDETE TRÉNOVAT, TÍM VÍCE ÚSPĚŠNĚJŠÍ BUDETE!

 
Používejte tuto metodu tedy co nejvíce…
Nejlépe, pokud ji budete trénovat kdekoliv a kdekoliv.
Ne vždy budete v situaci, kdy bude mít časový prostor celý vzorec dokončit, ale jak se říká:
 

  • Chtěli byste raději být v pozici, kdy Vám tento vzorec či formulka jde automaticky z úst, aniž byste nad ním museli přemýšlet?
  • A nebo byste raději chtěli být v pozici, kdy se potíte a horoucně přemýšlíte nad tím, co říct a snažíte se neuměle stočit rozhovor tak, aby z toho vypadlo to, že se Váš prospekt (potenciální zájemce o Vaše mlm podnikání nebo produkty/služby) začne zajímat o Vás nebo o Váš mlm business. ..

 
Myslím, že všichni cítíme, že první varianta je ta správná…
 

Takže tento vzorec trénujte v praxi, jak jen můžete, dokud se z něj nestane návyk.
Návyk, kdy vzorec používáte bez myšlenkovitě, návyk, který se stane součástí Vás samotných a Vašeho chování a který dokáže zabezpečit růst Vašeho mlm businessu.

 
Co se tedy skrývá za písmeny FORM?
Co je tím vzorcem? Co je tou metodou, o které jsem doposud mluvil?
Ve skutečnosti je to úplně jednoduché a ještě dnes to můžete uplatnit…
Stejně jako jsem to udělal já, když jsem v minulém týdnu psal email člověku, se kterým jsem již nebyl v kontaktu něco přes 5 let.
“Nevybalil” jsem na něj hned, že mám podnikání, které by jej mohlo eventuálně zajímat.
Nikoliv. Já nejdříve chci zjistit, jak se má, jak a kde žije, v čem mu mohu být s mým mlm podnikáním / produkty nápomocný, jak mu mohu posloužit.
Jakmile to budu vědět, pak budu neodmítnutelný
A k tomu mi slouží právě metoda FORM.
 
FORM je akronym…
…nebo-li zkratkové slovo, složené z počátečních písmen více slov anglických výrazů…

  • F – Family – rodina
  • O – Occupation – povolání
  • R – Recreation – zábava, dovolená
  • M – Money- peníze

 
Vlastně jde o jednoduchý mustr (vzor), kterým se můžete nechat vést, pokud s někým chcete navázat kontakt.
 
Tato metoda Vám ale nezaručí, že daný člověk:

  • bude mít zájem o Vás mlm business,
  • nebo bude mít zájem o Vaše produkty,
  • ale pokud ji použijete, budete mnohem blíže k tomu, abyste mohli řeč PŘIROZENĚ stočit k Vašemu mlm podnikání – k Vaši příležitosti či produktům /službám…

 
Pravděpodobně znáte ty chvíle, kdy nevíte, co máte říct, ticho je trapné…
Pokud tedy budete vyzbrojeni tímto mustrem, budete si vědět vždy rady.
Navíc já rozhovor začínám zpravidla ještě méně závazně – počasím, nebo něčím, co mě zaujme, či čeho si všimnu, že se děje v našem okolí, apod.
Úspěšně také můžete použít upřímnou pochvalu – oblečení či úsměvu…
 

Máte hezké boty, kde jste je koupil?

 
A až teprve poté se dostanu k tomu, co dělají pro své živobytí a zpravidla také k penězům.
Mám takovou zkušenost, že většina lidí má prostě s penězi problémy a to je činí potenciálně velmi kvalitními prospekty…
Divili byste se, kolik se toho člověk dozví, když je dobrým posluchačem a mám tu zkušenost, že lidé často i napoprvé při setkání řeknou:
 

Můj synovec s ženou mají teď nějaké finanční problémy…

 
Co Vám doporučuji nedělat?

  • Častá chybu je snažit se neuměle či násylně přetočit rozhovor na mlm podnikání příliš brzy…
  • Neochota věnovat dostatek času a trpělivosti druhému člověku…
  • Jejich zájem o lidi kolem nich je příliš neúpřimný a také bije přímo do očí…

 
Proto jim to nefunguje!
Spěch v tomto případě není příliš nápomocný.
 

  • Nikdo nemá rád, pokud mu někdo něco ‘cpe’, nebo se o něj zajímá jen proto, aby mohl do popředí dát své vlastní zájmy.
  • Mnohem lépe uděláte, pokud budete mít skutečný zájem o člověka, který před Vámi stojí.
  • Skutečný zájem, bez toho abyste jej kalili tím, že se staráte, kdy už mu konečně budete moci říct o svém úžasném mlm businessu, nebo o to, abyste mu řekli něco o sobě.

 
Takový zájem téměř instantně vytvoří dostatek důvěry k tomu, abyste získali kontakt daného člověka, nebo se domluvili na dalších krocích.
Ta chvíle přijde. A sama od sebe. Nemusíte se ani příliš snažit.
Ale budete se muset zeptat, protože ostatní lidé Vám bez výzvy kontakt sami o sobě zpravidla nedají…
Nejlépe uděláte, pokud navrhnete vzájemnou výměnu kontaktů, místo abyste Vy žádali kontakt bez toho, abyste dali něco nazpět, nebo abyste Vy dávali kontakt svůj a žádný jste nezískali…
 
Co však musíte, je být trpěliví…
Což nebude vůbec těžké, pokud projevíte skutečný zájem o druhého člověka a budete se o něm chtít dozvědět co nejvíce.
Ovšem na druhou stranu pozor na to, aby to nebylo jako výslech…

  • Buďte přirození a aktivně naslouchejte – je to jako ping pong.
  • Střídavě pokládejte otázky a odpovídejte protistraně v komunikaci…

Budete-li to tak dělat, bude to zábava a poznáte spoustu skvělých lidí a budete mít příležitost nahlédnout do životů a příběhů druhých.
Na oplátku dostanete svůj díl pozornosti také…
A tady v této části můžete začít mluvit o tom, co děláte, o svém mlm businessu a o jeho rozšiřování.
A pokud svůj díl pozornosti nedostanete, nebo k tomu nedojde z časových důvodů, tak jste si zatrénovali a příště budete šikovnější v tom, abyste získali kontakt na daného člověka, abyste jej pozvali na prezentaci, nebo cokoliv od této komunikace očekáváte…
 

A jestliže Vás zajímá JAK…

Prepnout Vase Prospektovani na Auto pilota… mlm 7 kroků, email marketing, internet marketing, metoda form, mlm, multi level, multi level marketing, multilevel marketing, network marketing, podnikání, úspěch v mlm Chcete Úspěch ve Vašem MLM podnikání? Naučte se těchto 7 KROKŮ a dosáhněte jej [Multi Level Marketing & Network Marketing]

 
 

MLM Krok #4: Kontaktování

Chápejte, že jste v určitém pohledu jako dávný prospektor.
Někdo, kdo hledá v neprozkoumaném terénu nové možnosti a příležitosti.
Někdo, kdo vstupuje na neprobádaná území a zjišťuje, na co je zdejší půda bohatá… 
To, co hledáte jsou potřeby, které můžete a dokážete naplnit. 
Protože každé podnikání, které prosperuje, je o tom, že slouží a naplňuje potřeby a přináší nějakou přidanou hodnotu do života druhých lidí…
Pokud své MLM podnikání chápete jen tak, že je potřeba někomu něco prodat, aby Vy jste vydělali peníze, pak to prostě nechápete správně a navíc k tomu ještě nebudete mít úspěch… 
Protože nikdo nestojí o to, aby mu někdo něco prodal…
Ale sloužit – ano, lidé si rádi nechají sloužit. A to je Vaším úkolem. 
Služte jim, jak nejlépe dovedete a vždy se soustřeďte na to, jakou hodnotu můžete druhým přinést.. 
 

Prospektor je ten, kdo hledá v obrovské haldě hlíny, která nic nechce (nemá žádnou potřebu), kousíčky zlata, stříbra, diamantů a jiných cenných surovin (potřeby, touhy, chtění, které může uspokojit).

 
Kontaktujete lidi ve svém seznamu, nebo v seznamu na doporučení, nebo v seznamu na sociálních sítích (Facebook, LinkedIn, Instagram) zda jsou otevření novým příležitostem, nebo myšlence vydělat více peněz.
A nebo zda hledají zlepšení či vyřešení problému v nějaké konkrétní oblasti – v té, kterou jste schopni řešit z hlediska svých produktů / služeb, jež ve svém MLM podnikání máte.
Když je jejich odpověď negativní a odvětí NE, tak to prostě nejsou vhodní kandidáti.
Je potřeba najít jiné. 
 
Nemá to nic společného s Vaším podnikáním a dokonce ani s Vámi, jak by se mohlo zdát (pokud tedy máte dobrý zdravý postoj a nejste nepříjemní, nebo nemají nějakou negativní zkušenost spojenou s Vámi z minulosti).
Hezky se s nimi rozlučte a dejte vědět někomu jinému.
Když si udržíte vztah, možná se spolu někdy v budoucnu domluvíte, ale bez vztahu je to slepá ulice, která nikam nepokračuje…
 

Uvědomte si, že ne všechno je pro všechny.

 
I kdybyste pracovali v realitách – byty a domy uspokojují jednu z nejzákladnějších lidských potřeb s ohledem na Maslowovu pyramidu lidský potřeb
Přesto ani to nezabezpečí ve 100% případů, aby každý člověk, který se na konkrétní byt jde podívat, získal zájem nakoupit. 
Ne všechno je pro všechny a každý člověk má trochu jiné očekávání a potřeby. 
A platí to jak v realitách, které naplňují jednu ze základních lidských potřeb, ale platí to i z hlediska produktů a služeb nebo možnosti podnikat z hlediska Vašeho MLM podnikání…
Nebuďte tím rozhození a netrapte se tím… 
 
Prostě jen potřebujete najit “správné” lidi… 
Takové u kterých se protne: 

  1. Důvěra ve Vás a přátelský vztah s Vámi…
  2. Potřeba u potenciálního zájemce, kterou mu mohou Vaše produkty / služby / podnikání naplnit.
  3. Důvěra a porozumění ve Vámi poskytované řešení…
  4. Vhodná cena, kterou je zájemce ochoten akceptovat a peníze, které je ochoten a schopen investovat do Vašeho produktu / služby / podnikání.

 
 
potreba touha vztah duvera reseni penize mlm 7 kroků, email marketing, internet marketing, metoda form, mlm, multi level, multi level marketing, multilevel marketing, network marketing, podnikání, úspěch v mlm Chcete Úspěch ve Vašem MLM podnikání? Naučte se těchto 7 KROKŮ a dosáhněte jej [Multi Level Marketing & Network Marketing]
 
Pamatujte: Hledáte lidi otevřené.

Nikoho přece nechcete nutit či přesvědčovat k tomu, že by měl vydělávat více peněz či měl více času.
A nebo vyřešil nějaký problém, který je možné vyřešit skrze Vaše produkty / služby…

 
Pamatujte, že hledáte lidi otevřené, kteří jsou ochotni zvážit či vyzkoušet řešení, které máte v rukou… 
Ostatní neřešte, prostě nejsou dost otevření, mají nějaké předsudky, strachy, pochyby a stejně by se Vám s nimi nepracovalo dobře. 
Projděte s tímto prospektorským nastavením celý seznam a najděte těch pár, kteří jsou otevření se setkat a probrat detaily a sejděte se.
 

PS.Často není nutné hned se scházet, ale naopak po telefonu zjistit skutečný zájem…
 A pokud zájem a potřeba ponteciálního zájemce existují, tak zaslat nějaké prvotní materiály ke zrevidování a domluvit se na termínu dalšího telefonátu… 
Když poskytnete něco dopředu (video, audio, pdf dokument), tak Vám to umožní vyvzdělat Vašeho potenciálního zájemce bez Vaší časové investice… 
A navíc lidé milují projít si něco sami bez nutné účasti prodejce.
A pokud je to ten správný zájemce, pak si Vámi poskytované řešení nejspíše prodá sám a bude chtít koupit…
Vy tak šetříte čas, energii a jen počkáte na to, až bude prospekt připraven koupit.
Používejte tedy nástroje, které přenesou zprávu, kterou chcete směrem k potenciálnímu zájemci, aniž byste byli nuceni se scházet…
Nástroj nemá nahradit celou prezentaci a informovat o všech detailech, k tomu slouží spíše prezentace – nástroj je tu jen od toho, aby probudil zájem a nastínil možnosti, nikoliv aby prodával…

 

Mustr hovoru, který užívejte pro volání:

Sedněte si se svým uplinem / mentorem a vymyslete společně jak by mohl vypadat scénář rozhovoru, který byste měli užívat.
Je to jednodušší a rychlejší než se s tím trápit sám.
Vezměte v potaz vyzkoušené a funkční řešení, které ve Vašem podpůrném týmu mají.. 
Ale zohledněte také svou personalitu a svou vlastní minulost, pracovní zkušenost a případně vztah, který s lidmi na svém seznamu kontaktů máte… 
Mentor je někdo, kdo Vám v tomto ohledu může dobře poradit. 
 
 
 

MLM Krok #5: Ukažte prezentaci

Dokud nezačnete sami ukazovat prezentace, tak se ve skutečnosti nechováte jako skutečný majitel svého podnikání… 
Jste odkázáni na pomoc a časový plán svého sponzora.
Stejně tak však sami sobě bráníte v růstu… 
Neděláte-li Vy osobně prezentace, málo se toho učíte, jen velmi málo chápete, co lidé vlastně chtějí a málo vnitřně rostete.
 

Začněte tedy dělat prezentace.

 
Zpočátku možná nebudou dokonalé. Ale to nevadí.
Zpočátku vůbec nejde o dokonalost.
Jde o to, že se budete zlepšovat v interakci s lidmi a že budete růst vnitřně.
Postupně se budete zdokonolovat – stejně jako Vaše prezentace.
Podmínkou však že, že něco začnete dělat.
Protože je to stejné jako naučit se jezdit na kole – také se to nenaučíte tím, že o tom budete přemýšlet a nebo číst, nebo dokonce sledovat někoho, kdo je v tom skvělý… 
Musíte nasednout a zkusit to. 
Možná spadnete a odřete si koleno, ale pak znovu nasednete a postupně chytnete ten správný balanc, který k tomu potřebujete, abyste se udrželi nahoře a někam jste dojeli… 
Podobně i v MLM podnikání.. 
 

Lidé často hledají dokonalost a odkládají čas kdy začít.

Když by však začali, postupně najdou dokonalost.

 

Začněte ukazovat hodně prezentací.

Ukážete-li pouze 5 prezentací za měsíc, nikam se nedostanete – tedy pokud nepoužíváte nástroj, který Vám předvybere správné potenciální zájemce.
15 prezentací do měsíce je dobrý základ.
Lepší je 20 prezentací a všechno co je nad 25 prezentací za měsíc, je skvělé a Vy začnete vidět, jak se k Vám lidé potupně začnou přidávat.
PS: Platí to však pouze v případě, že nemáte prospektovací nástroje a nemáte moc efektivní metodu, jak lidi do svého podnikání přidávat..
 

A ten kdo se nepřidá? Co s ním?

Je to asi tak stejné, jako že má někdo rád jablka a nesnáší pomeranče.
Dejme tomu, že Vy máte k dispozici pomeranče (Vaše vlastní MLM příležitost, produkty a služby).
Když s takovým člověkem, co má rád jablka, bude mluvit o tom, jak jsou pomeranče skvělé, nebude to chápat a stejně si je nekoupí.
 

Nelamte si s tím hlavu – najděte ty, co milují pomeranče – to je Vaše práce.

Nesnažte se převrátit ty, co mají rádi jablka, na Vaší víru o pomerančích… 
Vezme to příliš moc času a vyplýtváte příliš moc energie a v konečném důsledku Vás celé podnikání přestane bavit a to rozhodně nechcete… 

 
Pokud budete v procesu prospektování používat nějaký prospektovací nástroj, který probudí zájem a nastíní možnosti, tak byste se s lidmi, kteří nemají zájem o “pomeranče” vůbec neměli setkat na osobním setkání… 
Protože oni stejně nechtějí to, co poskytujete, tak proč se s nimi potkat (pamatujte správně dělaný mlm není o tom někoho přesvědčit a prodat jim něco) a tak je prostě odfiltrujte přes telefonát dříve než byste se s nimi měli či mohli setkat…
A to je v pořádku, protože na ně stejně nemáte čas…
Hledáte ty, kteří ocení to, co máte v rukou…
 
 

MLM Krok #6: Domluvte si následnou schůzku

Prezentace je fajn. Gratuluji Vám k tomu, že jste se k ní odhodlali… 
Prospekti (potenciální zájemci o MLM podnikání) se na ní často nadchnou a často si sami sebe dokáží představit, jak se plní jejich sny.
Ale tady to teprve začíná… Ještě není hotovo.
 
Po prezentaci však často prospekti přijdou domů, kde se setkají s realitou.

  • Partner či partnerka, kteří prezentaci neviděli (= proto raději ukazujte prezentaci oběma partnerům)
  • Děti, které něco potřebují
  • Problémy v práci
  • Konfrontace s vlastní nedokonalostí, pochybami o sobě samém… 
  • Vzpomínky na to, co se již dříve nepovedlo

A najednou se zdá být nemožné snů dosáhnout.
 

Proto potřebujete druhou schůzku, abyste prospektovi pomohli.

  • Překonat strachy
  • Zbavit pochybností
  • Vyřešit problémy
  • Odpovědět na otázky

 
V procesu budování MLM podnikání, je následná schůzka nesmírně důležitá  – kdo je nedělá, jen těžko dosáhne úspěchu.
Druhá schůzka potřebuje být zrealizována někdy mezi 48-76 hodinami po prezentaci, protože pak prospekti jednak zapomenou, že nějakou prezentaci měli…
Ale rovněž zapomenou na všechny informace, které slyšeli.
Prostě se ztratí ve víru života.
Druhá schůzka nemusí být tak dlouhá – stačí 15-20min, ale důležité je, abyste lidem dali do ruky nějaké materiály ke studiu, protože to je to, co jim pomůže ke kladnému rozhodnutí – nikoliv prezentace samotná.
 
Také je potřeba si uvědomit, že… 

Získání nového zájemce o spolupráci prostřednictvím Vašeho týmu a MLM podnikání není jednorázová záležitost..
Ve většině případů se jedná o proces, který má své pravidla…

 
 

MLM Krok #7: Zaregistrujte je a rozjeďte správně

Další důležitá součást podnikání v MLM.
Nestačí jen nového člověka zaregistrovat. Musíte nové lidi rozjet správně.
Potřebujete mít nachystaný nějaký seznam kroků a úkolů, který s nováčkem ve svém týmu projdete, protože jinak se ztratí.. 
V MLM podnikání nejde o to jednorázový prodej, o uskutečnění transakce. 
To, co chcete, je vytvořit dlouhodobě funkční pobočku svého podnikání… 
Takovou, která bude dlouhodobě používat produkty, které ve svém MLM podnikání máte, ale rovněž také, že bude rozšiřovat tým a celou organizaci.
Měli byste mít tedy specifikované kroky, které s nováčkem projdete.
 

Je to jako byste otevírali novou pobočku v klasickém podnikání.

 
Bude to specifické pro Vaší MLM společnost, na druhou stranu v mnoha ohledech to bude podobné, jako to, co jste již mohli číst v tomto článku.
Proto dejte nějaký čas stranou a pomozte novému člověku:

  • Sestavit seznam snů, vizi
  • Sestavte seznam kontaktů
  • Udělejte první objednávku – pomoci novému člověku udělat rozhodnutí nakoupit produkty Vaší společnosti
  • Napojte nového člověka na vzdělávací systém – knihy, audio
  • Vezměte jej sebou na offline akci, kterou Vaše MLM společnost pořádá
  • Ukažte pro něj pár prezentací, ať se je naučí
  • Trénujte s nováčkem jeho prezentaci

 

Ono to může vypadat, že je to málo, získat 1 člověka, do svého týmu.

Na druhou stranu, skrze tohoto jednoho člověka v průběhu následujících týdnů, měsíců a roků mohou přijít 10-ky, 100-ky či dokonce tisíce obchodních partnerů.
A to reprezentuje tak velký obrat, že Vám to dá svobodu, klid a možnost žít jakkoliv si dokážete představit.
Proto potřebujete mít připraven určitý proces, co s novými lidmi.
Nestačí je jen zaregistrovat – to, co chcete je správně a zdravě “zahájit” jejich podnikání.
 

EXTRA Tip na závěr

Všechno výše uvedené platí.
Na druhou stranu, každé podnikání potřebuje určité nastavení mysli.
Podnikání v MLM není výjimkou.
Druhá věc je, že kromě výše uvedených 7 kroků a jejich posloupnosti potřebujete správně nastavit svou mysl pro úspěch.
 
Pomohou Vám tyto dva články:

 
 

7 Tipů JAK používat email marketing a internet pro vybudování Vaší MLM organizace

 
Je tomu jen několik dní zpátky, co mi do emailu na základě článku “Jak najít zájemce o Vaše MLM podnikání a rozšířít svou stávající databázi o nové kontakty…” přišel tento email od jednoho z webových návštěvníků:
 

Dobrý den, Roberte,
Mám na Vás otázku jestli máte zkušenosti v praxi s MLM a Pokud ANO jestli je Vaším zdrojem příjmu…
Pokud ANO, chtěl bych se Vás zeptat jestli využíváte ke svému kontaktování email korespondenci nebo nějaký jiný online nástroj.
Jelikož se po 3 měsících v MLM potýkám s nedostatkem kontaktů – de fakto jsem vyčerpán. Jelikož mám trochu větší cíle než jiní lidé, potřebuji k tomu větší šířku než mám v tuto chvíli.
Už dlouho sleduji Davida Kirše a jeho Email Academy a Miliónové Impérium, který byl de fakto první, který mě přivedl na myšlenku, co se týče online korespondence a získávání kontaktů.
Pořád ale polemizuji nad tím, jestli je tato metoda v MLM využitelná.
Protože mi vážně nejde o kvantitu, ale o kvalitu lidí.
Zajímal by mě váš názor.
Předem děkuji za odpověď.
S pozdravem Petr

 
Dříve než si více rozebereme odpověď Petrovi, chtěl bych, abyste věděli, že internet můžete úspěšně použít k vybudování svého MLM podnikání…
Ano skutečně: Internet marketing a email marketing může být pro vybudování Vašeho MLM podnikání velmi nápomocný.
Má to však určitá specifika a pravidla, kterých je potřeba se držet.
MLM je vitální a dobře fungující obchodní model, který přitahuje čím dál více lidí… 
Dokonce i skvěle placených profesionálů jako jsou zubaři, účetní, daňoví poradce, realitní makléři, obchodníci nebo dokonce právníky… 
Důvod? Jednoduše ten, že si uvědomili, že jejich současné profese jim neposkytují žádný reziduální (pasivní) příjem pro případ nemoci či neschopnosti pracovat.
 

MLM je vitální a dobře fungující model, přitahuje pouze jediné typy lidí:
Ty, kteří ve svém životě touží po nějaké změně, chtějí se mít lépe ať už z pohledu finančního nebo časového… 
Tedy chtějí pracovat méně hodin měsíčně, chtějí mít více času na sebe, rodinu a koníčky a přitom mít neomezený strop příjmů…

 
A co dělají lidé, když mají nějaký problém, na který hledají řešení? 
Co dělají lidé, když touží po změně a hledají způsob, jak tuto změnu zrealizovat?
Když lidé hledají nějakou změnu, mají tendenci hledat informace.
Kde se dají informace najít? No na internetu samozřejmě…
A tak existují velké množství lidí, kteří hledají příležitost k extra příjmu, který se posléze dá přeměnit do pasivního příjmu…
 

Moje odpověď Petrovi…

Chvíli jsem přemýšlel, co mám Petrovi na jeho email odpovědět, aby to pro něj mělo nějaký přínos a nakonec jsem se rozhodl pro toto… 
 

Hezký den, Petře,
zkušenosti s MLM mám, jsem v MLM aktivní, a je to jeden z mých zdrojů příjmů.
Email kontakty moc nedělám (dělám to nerad, nemám to pod vlivem a nevím, zda email dorazil, apod.
Dělám to jen v krajním případě, kdy neexistuje jiná možnost) – spíše užívám telefon nebo sociální sítě.
Zdroje, kde najít nové kontakty pro své MLM podnikání:

  • seznamovat se s novými lidmi,
  • začít navštěvovat kluby nebo to co vás baví jako koníčka a tam se seznamovat s lidmi,
  • získat doporučení na nové kontakty od svých současných zákazníků nebo obchodních partnerů,
  • prospektovat a hledat na sociálních sítích,
  • získat doporučení od svých známých ze sociálních sítí,
  • vlastní web a sběr kontaktů, apod.

 
Buďte kreativní.
Kvalitu najdete až teprve poté, co začnete prosívat kvantitu.
Pravdou je, že kvalitní lidé – takzvaní lídři, ty se budete muset stejně vytvořit postupně – díky Vašemu vedení a vzdělávacímu systému.
Nečekejte tedy zázraky hned na začátku.
MLM podnikání může zvládnout každý.
Jen je to o jejich snu a osobním rozvoji, pak se z nich stanou lídři.
Mějte se skvěle.
Robert

 

Je internet a email skutečně vhodný pro rozvoj Vašeho MLM?

ANO, skutečně můžete úspěšně užívat internet a také email marketing k postupnému vybudování a rozvoji svého MLM podnikání.
Potřebujete si však být vědomi těchto omezení:
 
1Pouze email není vhodný – Chcete-li rozeslat zprávy seznamu svých kontaktů a poslat je na nějakou webovou stránku, která prezentuje Vaši příležitost, budete mít téměř nulovou úspěšnost.
Někdo email neotevře, jiný ji bude považovat za spam, někdo další mu neporozumí a to mizivé procento, které klikne na zahrnutý odkaz jednoduše nepodstoupí žádnou další akci – dají stránce pár sekund a odejdou.
Mnoho lidí se tedy dozví, že máte nějaké podnikání, ale žádný konkrétní přínos ani pro ně, ani pro Vás tento přístup nevytvoří.
 
2Blog ve spojení s emailem je lepší…
Problém však je, že to vezme minimálně půl roku a možná rok, než Vám blog začne skutečně přinášet nějaké výsledky – tedy kontakty.
Pokud jste nikdy nic na internetu nedělali, pak rychlejší výsledky budete mít, když prostě zvednete telefon a pozvete svého prospekta (potenciálního zájemce o příležitost) na schůzku nebo si zavoláte přes skype, messenger, zoom, hangout, apod.
Je to prostě rychlejší – trvá to cca 2,5 minuty, kdežto sestavit blog a web vezme několik tydnů (když víte, co děláte), ale to neznamená, že už generuje jakékoliv výsledky…
Znamená to to, že byste neměli mít svůj blog? 
Neznamená. Pokud se naučíte internetový marketing, budete to další nástroj ve Vašem marketingovém arzenálu, který Vám pomůže k úspěchu… 
Na druhou stranu jen tím chci říct, že je potřeba, abyste budovali i jinak než jen tím, že budete spoléhat na to, že Vám příjdou nějací lidé z internetu skrze Váš blog.
 
3Špatná duplikace…
Pokud se budete snažit o rozvoj svého MLM podnikání výlučně skrze svůj vlastní blog / web a nebudete k tomu ochotní používat žádnou s klasických prospektovacích offline metod nebo nebudete ochotni používat telefon, pak Vaši budoucí partneři mohou opakovat pouze přístup, který sami užíváte…
Můžete je tedy naučit pouze to, co sami děláte – tedy postavit blog / web a generovat kontakty, jenže jim to vezme také půl roku až rok, než se všechno naučí.
Dejme tomu, že v 1. měsíci (poté, co jste se půl roku až rok snažili a dřeli na obsahu svého webu) zasponzorujete 5 lidí a teď první výsledky od těchto 5-ti lidí přijdou až za půl roku či rok a jejich lidé, stejně tak…
VIDÍTE – JE TO ZDLOUHAVÉ…
Nehledě na to, že většina populace není schopna dát tak dlouhý závazek – tedy půl roku či rok než uvidí výsledky, takže skončí dříve, než nějakých výsledků mohou v tomto případě dosáhnout.
 
4Jestliže se snažíte vyhnout offline přístupu a užívat pouze internet, pak bojujete s obrovskou konkurencí.
Několik let zpět byla situace na internetu jiná – v podstatě neexistovaly blogy o MLM a když tak jen velmi málo.
Kdo blog používal, měl zajímavý přísun nových kontaktů.
Dnes je situace jiná – konkurence je větší, silnější a chytřejší.
Každý by chtěl generovat kontakty na internetu.
Dnes to však vyžaduje vyšší koncentraci, větší odhodlání, větší závazek, větší trpělivost a vytrvalost a větší konzistenci.
 

Takže ANO, můžete generovat kontakty na internetu skrze svůj blog, ale musíte být ochotní zaplatit cenu v podobě svého času, energie, úsilí…

 

Nejlepší přístup, který jsem objevil je v kombinaci.

Každá forma marketingu sama o sobě v dnešní době, kdy lidé (podle průzkumů) vidí až 3000 marketingových zpráv za den příliš nefunguje.
Co funguje? Fungují marketingové kombinace.
Jestliže ve svém marketingu a propagaci budete záviset pouze na internetu, nebo jen emailu, budete zklamáni výsledky, které to generuje.
Budete-li internet a email kombinovat s dalšími (nejlépe offline) přístupy, které jsou k dispozici, dosáhnete výsledků uspokojivých až zajímavých – podle toho, jak dobře daný marketingový přístup ovládáte.
 

VSUVKA: Uvědomte si také, že v podnikání rozhoduje rychlost…

Bill Gates (zakladatel Microsoft) jednou řekl fantastickou věc – nepamatuji si přesné znění, tak to pouze parafrázuji:
 

V dnešní informační době uspěje ten, kdo je schopen co nejrychleji odhalit, co funguje a co nefunguje. 
Kdo je schopen rychle setkat se s neúspěchem s minimálními náklady, může špatnou strategii rychle a s nízkými náklady opravit a upravit směr k úspěchu…

 
A o tom to je.
A platí to i pro MLM podnikání.
Jestliže zvednete telefon a zavoláte svému prospektu, tak během 2,5 minuty jednoduše víte, zda daný člověk něco hledá a zda je otevřen příležitostem či projektu bokem toho, co momentálně dělá.

  • Jestliže není otevřen, fajn. Zjistili jste to za 2,5 minuty a stálo Vás to něco kolem 3 Kč…
  • Jestliže je otevřen příležitostem, pak se domluvíte na setkání a během 20-30 min jste schopni ukázat prezentaci a zjistit, zda je Vaše příležitost pro daného člověka vhodná či není.

 

Chápete tu rychlost standardního prospektovacího offline přístupu?

Ve skutečnosti je to neporovnatelné s internetovým podnikáním a sestavováním blogu… 
Doslova se tady bavíme o 2,5 minutách (které mohou být klidně plné bušení srdce a počátečního strachu z odmítnutí) versus dny a týdny intenzivní práce na blogu, která se nakonec nemusí setkat s úspěchem, jestliže dostatečně dobře nevíte, co děláte…
Navíc osvojení taktik a strategií na internetu vezme dalších několik týdnů či měsíců učení…
Znamená to tedy, že blog či web je špatný směr při budování MLM podnikání?
To neříkám…
 

Měli byste tedy otravovat se zakládáním blogu či webu…?

… abyste začali generovat kontakty pro své MLM podnikání na internetu?

 

Myslím, že to hodně závisí na tom, jaká je Vaše vize.

Jestliže chcete vydělat pár stovek či tisícovek korun měsíčně k dobru k tomu, co máte ze svého zaměstnání či OSVČ podnikání, pak bych řekl, že nemá žádný smysl otravovat se s vytvářením blogu či webu.
 

Na druhou stranu, jestliže je Vaše vize větší a máte dlouhodobý záměr – tedy neberete své MLM podnikání jako výherní los – lehce koupil, lehce se na to mohu vykašlat – tak jak to bere většina lidí a chcete se postupně stát skutečným lídrem, je blog či web vhodný způsob, jak generovat další kontakty potenciálních zájemců, který byste však měli vnímat jako dodatečný způsob, k dalším prospektovacím metodám, které užíváte.

 
Na webu můžete najít lidi, kteří skutečně hledají nějakou změnu a přitom tak demonstrovat své znalosti, dovednosti a leadership, které jsou pro MLM podnikání nezbytné.
V tomto případě může být blog skvělý nástroj a pomocník – pouze však v tom případě, že rádi tvoříte obsah – články, audio, video.
Protože bez vášně k tvoření obsahu a sdílení informací, které máte, to půjde jen ztuha.
 

Pokud se rozhodnete pro vytvoření svého příjmu z MLM použít internet a email marketing, tady je 7 tipů, JAK to udělat…

 

1Začněte u svých přátel a známých…

I když se bavíme o internetu, stejně zvedněte telefon a zavolejte svým přátelům a známým a zjistěte, zda jsou otevření něčemu dalšímu.
Nepřesvědčujte, nepodlízejte, nedoprošujte se, nevyhrožujte, nemějte špatný pocit – držte si správný a vyrovnaný postoj a chápejte, že mnoha lidem můžete skutečně pomoci s jejich životem.
Prostě zjistěte, zda je někdo otevřen, či není. Setkejte se s těmi, kdo jsou otevřeni, těm ukažte prezentaci a učiňte je Vašimi partnery.
 

2Dívejte se na blog jako na dlouhodobou strategii…

Nedívejte se na blog jako na něco, co je rychlou spásou pro Vaši současnou situaci, kterou je “nedostatek kontaktů”, ke kterým byste mohli mluvit a ukázat jim svou MLM příležitost.
Jestliže se na blog budete dívat jako na svou spásu, pravděpodobně budete zklamáni, protože blog a výsledky, které přináší, je spíše o konzistentním přidávání obsahu, než o čemkoliv jiném – jednoduše je potřeba být vytrvalý a konzistentní.
Napsat 20-30 článků prostě jednoduše nestačí. Musí jich být více, pakliže nechcete používat placenou reklamu.
Proto se na blog dívejte jako na pomocníka a mějte k tomu dlouhodobý přístup.
Buďte konzistentní v přidávání obsahu na svůj blog, nicméně vedle toho užívejte další prospektovací přístupy jak najít lidi, kteří hledají další možnosti jak zvýšit přístup.
 

3Nechejte si pomoci od profesionálů…

Je zbytečné učit se celou technickou stránku věci a zápasit s tím.
Pakliže nejste web programátor a kodér, určitě si najměte někoho, kdo Vám postaví web na nějaké wordpress šabloně, udělá úpravy a bude se starat o aktualizace.
Raději investujte teď, než aby Vás to posléze stálo mnohem více a ještě spoustu nervů.
To co se snažíte udělat je, že chcete vytvořit nástroj či pomůcku, která Vám pomůže sbírat kontakty lidí, kteří mohou mít větší zájem než třeba Vaší přátelé a známí jednoduše proto, že jsou na webu a hledají…
Nechcete mít z webu něco, co bere veškerý Váš čas, omezuje Vás a ještě způsobuje starosti.
MLM podnikání je o tom, abyste se stali majiteli podnikání – učí Vás stát se majitelem a lídrem – učí Vás myslet a jednat jako podnikatel.
Stejně tak byste měli přistupovat ke svému blogu – majitel ví proč jej chce a co by blog měl umět dělat.
Programátor ví jak to udělat, aby blog dělal to, co Vy chcete…
 

Tady najdete dalších 7 tipů, jak zlepšit a urychlit Vaše internetové podnikání tak, abyste rychleji získávali kontakty na potenciální zájemce o Vaši MLM příležitost.

 

4 Ne všechno musí být perfektní od začátku…

Jestliže se Vám myšlenka blogu zamlouvá a rádi byste internet využili ve svůj prospěch, začněte krok po kroku – ne všechno musí být perfektní hned od začátku a ne všechno musíte zvládnout na začátku a naráz.
Vezměte maximálně hodinu denně – kdy nemůžete dělat prezentace a mluvit s lidmi (tedy pozdě večer nebo brzy ráno) a začněte si postupně krok za krokem osvojovat pravidla internetového marketingu, stejně jako vytvářet obsah.
 

A hlavně: Nestažte se obsáhnout a uplatnit vše najednou, protože informací existuje skutečně velké množství….

 
Abyste si vyzkoušeli, co to všechno obnáší, staňte se Autorem na již fungujícím webu a zjistěte, jak takové blogování může vypadat na již fungující komunitě.
 

5Vytvářejte vztah – budujte důvěru

Kromě toho, že je blogování dlouhodobá strategie, blog je také platforma, která slouží k propojení s lidmi a vytváření vztahů.
Postarejte se tedy o to, že svými články, emailovým programem, audio soubory či pdf ebooky tvoříte důvěru a posilujete vztahy s lidmi, kteří na Váš blog přicházejí…
Nebuďte upjatí, ale naopak používejte příjemný konverzační tón a sdílejte dobré, nápomocné a pozitivní myšlenky tak, aby od Vás lidé znovu rádi slyšeli.
A stejně tak Network Marketing (MLM) – úspěch v této profesi následuje po pochopení lidí, jejich potřeb, umění vytvářet kvalitní vztahy a budovat důvěru – blog v tom není jiný.
 

6Mějte nějaký důvod, aby Vám lidé dávali kontakty

Blog slouží k tomu, abyste generovali potenciální zájemce o své podnikání či produkty a potažmo jste tak mohli navýšit své zisky.
Častým problémem lidí na začátku blogování je, že to nechápou.
A tak jen píšou, píšou a píšou, vytvářejí obsah, ale nikam to nevede – možná generují zvyšující se návštěvnost, ale negenerují žádné kontakty, se kterými by mohli komunikovat.
Proto musíte mít rovněž nějaký dárek pro své návštěvníky, který budou chtít tak moc, že Vám poskytnou svou emailovou adresu nebo svůj telefon.
Vytvořte tedy pdf ebook, emailovou sérii, audio stopu, video nebo cokoliv, čím jim budete řešit jejich problém a za co s Vámi rádi vymění své kontakty.
 

7Nenechávejte to jen na pasivním marketingu

Jak už jsem několikrát uvedl, nebuďte závislí pouze na pasivních formách marketingu – vlastně všechny druhy reklamy, které kolem sebe dnes a denně vidíte v televizi, rádiu, billbordech, internetu, to jsou pasivní formy marketingu…
A stejně tak Váš blog – protože čekáte na to, než nějaký člověk zareaguje, zvedne ruku a podstoupí akci – což se při určitém množství obsahu stane, nicméně nemáte to plně pod kontrolou.
Užívejte proto aktivní propagaci – prospektujte offline vedle toho, že píšete blog.
Jednoduše zvedněte telefon a každý den zavolejte alespoň 5-ti až 10-ti kontaktům.
Jestliže si vytvoříte zvyk a budete to dělat následující rok, nebudete chápat, jak Vám Vaše MLM podnikání bude fungovat.
 

Pár myšlenek závěrem…

Jestliže kromě offline metod kontaktování a prospektování cítíte potřebu užívat rovněž online metody pro své MLM podnikání, pak promyslete strategii a začněte skrze svůj blog generovat kontakty.
Vyvarujte se však kontaktování skrze email samotný.
Přemýšlejte více o tom, jak spojit offline a onliny přístupy ve svůj prospěch.
 

PS: Jestli chcete získat mentora a v této oblasti, chcete vybudovat pasivní příjem, finanční a časovou nezávislost, mohu Vás propojit s pár lídry v této profesi. Napište mi.

 
 

Pokud jste našli přínosné a hodnotné informace, sdílejte prosím se svými přáteli na sociálních sítích.

Pokud s něčím potřebujete pomoci, dejte mi vědět.

Máte otázky nebo komentář k článku? Zapojte se do diskuze níže…